29 فروردین 1391
شماره خبر: 6389

امروز ملت ایران به داشتن ارتشی مقتدر افتخار می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

امروز ملت ایران به داشتن ارتشی مقتدر افتخار می‌کنند

استاندار البرز تأکید کرد: ملت مسلمان ایران به داشتن ارتشی مکتبی، انقلابی و مقتدر افتخار می‌کنند.
عیسی فرهادی به مناسبت روز ارتش اظهار داشت: کشور ما در یک محدوده جغرافیایی بسیار حساس و استراتژیک قرار دارد که بسیاری از کشورهای دنیا طی حداقل چهار قرن اخیر به آن چشم داشته‌اند. وی تصریح کرد: دسترسی به آب‌های آزاد و قرار گرفتن در قلب خاورمیانه به صورتی که پل ارتباطی اروپا به آسیای میانه از ایران می‌گذرد، به این اهمیت افزوده است. این مسئول با اشاره به دشمنی کشورهای غربی با حاکمیت جمهوری اسلامی و ملت ایران گفت: وقتی ساکنان ایران بخواهند مستقل بوده و به کشورهای غربی اجازه چشم‌داشتی به خاک خود ندهند، طبیعی است که آنها با ما دشمنی می‌کنند. فرهادی افزود: این بدخواهی و دشمنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با حذف یک حکومت ستمکار و سرسپرده به مراتب بیشتر شد و این روزها مردم ما شاهد هستند که تهدیدها و تحریم‌های غرب علیه به اوج خود رسیده است. وی تأکید کرد: در چنین شرایطی بهره‌مندی از رهبری هوشمند و مدبر، اتکا به نیروی ملت و وجود نیرو‌های مسلح در خدمت نظام و مردم و ولایت‌ مهم‌ترین عامل بازدارنده در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان ریز و درشت ایران اسلامی است.
اگر ارتش و سپاه نبودند، غربی‌ها به ما مجال نفس‌ کشیدن هم نمی‌دادند
عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن روزها انقلاب به تازگی پیروز شده و ساختارهای نظامی و اداری کشور به طور کامل شکل نگرفته بود و همین امر برخی‌ها را به فکرهای خامی انداخته بود. فرهادی ادامه داد: تجاوز به ایران از سوی رژیم بعث عراق و حمایتی که بیش از 40 کشور از ارتش صدام داشتند، از این خیال خام سرچشمه گرفته بود که ایران توان دفاع از خود ندارد. وی افزود: این در حالی است که ملت انقلابی ایران بلافاصله در قالب ارتش و سپاه و نیروهای بسیج مردمی به مقابله با دشمنان پرداخته و اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم. فرهادی گفت: به طور قطع اگر ما از توانمندی ارتش و سپاه و بسیج بهره‌مند نبودیم، معلوم نبود که دشمنان چه بلایی سر ما درآورده و چگونه با ملت رفتار می‌کردند. وی تأکید کرد: از سوی دیگر اگر امروز دشمنان توان تعرض دوباره به ایران را ندارند به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ایران به ویژه ارتش است.
تمایز ارتش ایران با نیروهای نظامی دیگر کشورها
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت‌های ارتش ایران با نیروهای نظامی دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: تا پیش از انقلاب ارتش تنها برای حمایت از حاکمان خودفروخته بود اما پس از انقلاب کارکرد ارتش تغییر کرد و امروز نیروهای مسلح کشورمان به طور کلی در خدمات انقلاب، آرمان‌های مقدس اسلام و انقلاب و بالاخره مردم هستند.
فرهادی اظهار داشت: تفاوت ارتش ایران با دیگر نیروهای نظامی کشورهای مختلف در این نکته است که ارتشی‌های دلاور ما روحیه اعتقادی و مکتبی داشته و به جای دفاع از حاکمان، به فکر دفاع از مردم و کشور هستند.وی در پایان تأکید کرد: به طور قطع اقتدار ارتش ایران اسلامی نقش مهمی در ایجاد صلح و ثبات در کشور داشته و ما امروز توان تأمین امنیت منطقه پرحاشیه خاورمیانه را هم داریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود