7 خرداد 1391
شماره خبر: 7404

دکترین اندیشه امام (ره) بر حق‌مداری استوار است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دکترین اندیشه امام (ره) بر حق‌مداری استوار است

استاندار البرز گفت: اندیشه امام خمینی (ره) که بر گرفته از تعالیم اسلامی و فرهنگ غنی تشیع بوده، بر ایثار و شهادت در راه تحقق حق استوار است.
عیسی فرهادی اظهار داشت: از صدر اسلام تا به امروز جهان اسلام دوران پر فراز و نشیبی را تجربه کرده‌ که هر کدام از رویدادهای تاریخی در حقیقت به عنوان چراغی برای آینده مسلمانان محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ادوار تاریخی جهان اسلام مربوط به سه قرن اخیر است که کشورهای غربی بیش از هر زمان دیگری برای سرکوب امت اسلامی و تسلط بر کشورهای منطقه توطئه کرده‌اند.
* مسجد و مرجعیت شیعه مهم‌ترین سنگر دفاع از اسلام
عالی‌ترین مقام اجرایی در البرز با اشاره به دسیسه‌های استکبار و استعمار طی سه قرن اخیر علیه جهان اسلام تاکید کرد: در تمام این ادوار هیچ سنگری مانند مساجد و هیچ جریان سیاسی مانند مرجعیت معظم شیعه در برابر دشمنی‌های استکبار و استعمار موفق به دفاع از آرمان‌های اسلامی نشده است. فرهادی با اشاره به وقایع پانزدهم خرداد سال 42 و دفاع ملت ایران از امام خمینی (ره) گفت: در آن دوران رژیم ستمشاهی تصور می‌کرد که با حذف امام (ره) موفق خواهد بود، اما شاهد بودیم که قیام ملت مسلمان ایران و دفاع آنها از مرجعیت معظم شیعه آغازگر حرکتی شد که تاریخ جهان اسلام و سمت و سوی حرکت جهان امروز را تغییر داد.
* امروز اندیشه امام الگوی مسلمانان جهان است
وی با اشاره به شعار صدور انقلاب اسلامی بیان داشت: وقتی امام خمینی (ره) و بزرگان انقلاب این ضرورت را مورد تاکید قرار دادند، کشورهای غربی مدعی شدند که ایران به دنبال حمله نظامی به دیگران است، این در حالی است که اندیشه امام (ره) مبتنی بر یک فرهنگ الهی است. فرهادی تاکید کرد: به همین دلیل امروز شاهد هستیم که با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان مسلمان در سراسر جهان امام (ره) و اندیشه ایشان را الگوی خود قرار داده‌اند. این مسئول ادامه داد: علت قرار گرفتن اندیشه امام (ره) در قلب ملت‌ها این است که تفکر ایشان ریشه الهی داشته و برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام و فرهنگ رهایی بخش تشیع است. استاندار البرز تاکید کرد: از سوی دیگر امام خمینی (ره) هیچگاه در برابر ظلم و جور و ستم به ملت‌ها سکوت نکرد و همواره و تحت هر شرایطی حامی حق بود، همین امر از امام (ره) نمادی برای رهایی ملت‌های دربند ساخته است. وی در پایان گفت: دکترین اندیشه امام (ره) بر ایثار در راه دفاع از حق استوار است و امروز ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب، حق‌مداری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی فعالیت‌های خویش قرار داده‌اند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود