12 تیر 1391
شماره خبر: 8486

ننگ حمله به هواپیمای مسافربری از دامان آمریکا پاک نمی‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ننگ حمله به هواپیمای مسافربری از دامان آمریکا پاک نمی‌شود

فرمانده سپاه ناحیه کرج گفت: حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان در دهه 60 و به شهادت رساندن مسافران بی پناه آن، ننگی است که تا ابد از دامان آمریکایی‌ها پاک نخواهد شد.
احمدرضا باهک با اشاره به سالروز حمله ناو نظامی آمریکا به یک هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در تاریخ دوازدهم تیر 1367 که منجر به شهادت 290 نفر از مسافران و خدمه بی‌پناه پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر شد، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست مستشاران نظامی آمریکا از منابع و ثروت کشورمان، آنها کینه‌ای بزرگ از ملت و انقلاب ایران به دل گرفتند. وی تصریح کرد: طی سه دهه اخیر کشورهای غربی و در راس آنها حاکمان کاخ سفید توطئه‌های بسیاری علیه کشورمان طراحی و اجرا کردند که منجر به شهادت و جانبازی هزاران نفر از عزیزترین فرزندان ایران اسلامی شد.
تحقق جمله تاریخی امام خمینی (ره) درباره آمریکا
فرمانده سپاه ناحیه کرج ادامه داد: آمریکایی‌ها از نخستین روز جنگ تحمیلی تمام توان خود را در دفاع از ارتش متجاوز عراق به میدان آورده و تا روز آخر دست از این حمایت ناعادلانه و متجاوزانه برنداشتند. باهک افزود: آنها زمانی که متوجه شدند که ارتش رژیم بعث عراق با وجود حمایت بیش از 40 کشور توانایی غلبه بر سپاه اسلام را ندارد، به صورت مستقیم وارد جنگ با ایران شده و در اقدامی ناجوانمردانه به سمت یک هواپیمای مسافربری موشک شلیک کردند. وی تاکید کرد: این اقدام ننگی بزرگ بر دامان آمریکایی‌ها باقی گذاشت که تا ابد پاک نشده و سران کاخ سفید هیچگاه نمی‌توانند چهره مخوف خود را از این ننگ پاک کنند. این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به یکی از جملات تاریخی امام خمینی (ره) درباره شیطان بزرگ مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: امروز که به گذشته نگاه کرده و می‌بینیم طی بیش از 30 سال آمریکا با تمام توان خود موفق به ضربه‌زدن به انقلاب و ملت ما نشده به حقانیت این سخن امام شهدا (ره) بیش از گذشته پی می‌بریم. باهک در پایان با بیان اینکه هر قطره خون شهدا موجب افزایش استقامت ملت و مسئولان ایران در برابر تهدیدهای خارجی شده، متذکر شد: خون شهدای بی‌پناه هواپیمای مسافربری کشورمان که مظلومانه به شهادت رسیدند، تاثیری بزرگی در پیروزی نهایی سپاه اسلام علیه کفر در هشت سال دفاع مقدس داشت و این همان موضوع مهمی است که غربی‌ها از درکش عاجز و ناتوان هستند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود