26 مرداد 1394
شماره خبر: 147411

دستگاه های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات را به ورزش اختصاص دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

دستگاه های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات را به ورزش اختصاص دهند


مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: دستگاه های اجرایی باید یک درصد از سهم اعتبارات خود را برای ساعت ورزش ویژه شاغلان اختصاص دهند.
رضا گل محمدی در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استانداری البرز افزود: بخشی از این سهم یک درصدی اعتبارات دستگاههای اجرایی باید برای ورزش بانوان هزینه شود. وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در تلاش است تا المپیاد ورزشی بانوان استان البرز را درسال جاری برگزار کند. گل محمدی گفت: با توجه به اهمیت ورزش در سلامت عموم این اداره کل طرح های مناسبی را در دست اقدام دارد که اجرای موفقیت آمیز آنها منوط به همکاری هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی است. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز نیز دراین نشست تاکید کرد: اختصاص سهم یک درصدی اعتبارات به ورزش موضوع مهمی است که دستگاه های اجرایی ملزم به این امر هستند و با تصویب آن در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری البرز ، اجرای این طرح ضروری می شود.
حجت اله ملاصالحی افزود: مصوبه مذکور که در این کارگروه به تصویب رسید جهت اجرایی شدن در شورای اداری استان جزو تکالیف مدیران قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: براین اساس بخشی از ساعت کاری بانوان به امر ورزش اختصاص پیدا خواهد کرد. رسیدگی به مشکلات زنان زندانی دارای فرزند از دیگر موضوعات این نشست بود که معاون استاندار البرز بر تجهیز مهد های کودک زندان ها برای تربیت هرچه بهتر کودکان این مهدها تاکید کرد. ملاصالحی گفت:سلامت مادران در سلامت کودکان آنان نقش موثری دارد بنابراین موضوع ورزش زنان زندانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. وی اضافه کرد: دراین بین نباید از نقش موثر و همیشگی مشارکت مردمی غافل شد که این مشارکت تنها در سایه سازمانهای مردم نهاد امکان پذیر است. معاون استاندار البرز ادامه داد: بنابراین باید دستگاه های اجرایی موانع را از سر راه تشکل های غیردولتی بردارند و این مهم در دستور کار آنها قرار گیرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود