23 خرداد 1395
شماره خبر: 164449

رقابت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات به فوتبال ضربه می‌زند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

رقابت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات به فوتبال ضربه می‌زند


یک پیشکسوت فوتبال گفت: رقابت‌‌های خارج از چارچوب و قواعد حرفه‌ای میان باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات به فوتبال ایران ضربه می‌زند.
علی‌ باغمیشه اظهار داشت: فوتبال حرفه‌ای دارای چارچوب و قوائد مشخصی است که در صورت رعایت نکردن این اصول، نمی‌توان مدعی داشتن فوتبالی حرفه‌ای بود. وی افزود: یکی از این موارد مربوط به پرداخت پول به بازیکنان حرفه‌ای است و یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال به دلیل اینکه حرفه دیگری برای امرار معاش ندارد، ناگزیر است که از این طریق هزینه‌های زندگی خود را تامین کند. مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اما پرداخت پول به بازیکنان در کشورهایی که دارای فوتبال حرفه‌ای هستند، امری پذیرفته شده بود، اما این پرداخت‌ها به صورت منطقی و بر اساس توانمندی بازیکنان و مربیان انجام می‌شود. باغمیشه تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که با جنجال‌های رسانه‌ای و افزایش رقابت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات، اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که به سود فوتبال ما نیست. وی افزود: به عنوان نمونه یک بازیکن که از سوی چند تیم درخواست‌هایی را پیدا می‌کند، وارد فضای به اصطلاح بازارگرمی شده و قیمت این بازیکن بیشتر و حتی چند برابر توانمندی او می‌شود. این پیشکسوت فوتبال بیان داشت: بازیکنی که بر فرض 500 میلیون تومان ارزش دارد، در این فضا با قراردادی بالاتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به یک باشگاه می‌رود و طبیعی است که این بازیکن هرگز نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند.
باغمیشه گفت: این اتفاق در ابتدا به خود این بازیکن ضربه می‌زند، برای اینکه باشگاه او در فصل بعد حاضر نیست قراردادش را تمدید کند و از سوی دیگر باشگاه نیز ضربه‌ای جبران ناپذیر در این شرایط بد مالی خورده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر این قرارداد موجب افزایش قرارداد دیگر بازیکنان می‌شود و در شرایطی که فردی یک میلیارد و دو میلیارد پول گرفته است، دیگر بازیکنان حاضر نیستند که با صد میلیون و دویست میلیون قرارداد بسته و بازی کنند. مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بنابراین معتقدم که بازارگرمی‌ها و قراردادهای خارج از چارچوب و قوائد حرفه‌ای در فصل نقل و انتقالات و رقابت باشگاه‌ها برای خرید برخی از بازیکنان به طور کلی به فوتبال ایران ضربه زده و می‌زند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود