13 تیر 1395
شماره خبر: 165744

پیست‌های دوومیدانی کشور تجهیز می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

پیست‌های دوومیدانی کشور تجهیز می‌شود


رییس فدراسیون دوومیدانی کشور از تجهیز پیست های دوومیدانی کشور در آینده ای نزدیک خبرداد.
مجید کیهانی در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه دوومیدانی البرز اظهار کرد: اعتبار خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای خرید تجهیزات به فدراسیون دوومیدانی اختصاص داده شده است و به زودی این تجهیزات از خارج کشور خریداری خواهد شد. وی افزود: این تجهیزات با توجه به نیاز استان های مختلف و شهرستان ها توزیع می شود و به نظرم می تواند سطح کیفی تمرینات و آماده سازی ورزشکاران این رشته ورزشی را ارتقا دهد. کیهانی با تاکید براینکه فدراسیون بودجه ای برای احداث و تکمیل پیست های دوومیدانی کشور ندارد گفت: استان های مختلف درخواست های زیادی برای احداث پیست تارتان در ورزشگاه های خود دارند اما واقعیت این است که این توقع عملی نیست و به آنها می گویم تا ۱۰ سال آینده توان تکمیل پیست های مختلف کشور با روکش تارتان را نداریم. رییس فدراسیون دوومیدانی کشور با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم همه پیست های کشور مجهز به روکش تارتان باشد گفت: ما معتقدیم هر استان باید در مرکز خود یک پیست تارتان استاندارد داشته باشد و در دیگر شهرها می توان با هزینه کمتر پیست ها را به شکل خاک آجری ایجاد کرد. کیهانی تصریح کرد: یک پیست تارتان نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه در بردارد در حالی که می توان با یک دهم این مبلغ پیست خاکی ایجاد کرد و شرایط تمرین و آماده سازی دونده ها را مهیا کرد. وی با اشاره به اینکه امکان حضور مربی مرد برای دونده های خانم وجود ندارد گفت: برخی ورزشکاران می گویند برای ارتقا فنی خود باید مربی مرد بر کار آنها نظارت کند که در پاسخ می گویم به هیچ عنوان امکان این موضوع مهیا نیست واین درخواست غیر منطقی است، شرایط اعتقادی و قوانین کشور اجازه این کار را به ما نمی دهد وما هم زیر بار آن نمی رویم.
کیهانی راه حل این مشکل را تقویت توان فنی مربیان خانم عنوان کرد و گفت: در این خصوص در نظر داریم دوره هایی را با حضور مدرسان خبره برای بانوان برگزار کنیم تا نارسایی این بخش جبران شود.
شناسایی مربیان سازنده در استان ها
رییس فدراسیون دوومیدانی نبود اطلاعات کافی از مربیان فعال دوومیدانی در کشور را یک نقص بزرگ برای این ورزش پایه کشور عنوان کرد و گفت: در نظرداریم با شناسایی مربیان سازنده در استان ها ۷۵ مربی پایه را انتخاب و با شناسنامه دار کردن آنها و ارائه رکوردهای لازم در جهت تربیت ورزشکاران این رشته گام برداریم. وی در ادامه اجرای طرح استعدادیابی ویژه در استان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در قالب این طرح از هر استان ۱۰۸ دونده شامل ۵۴ پسر و دختر شناسایی شده اند که در نهایت در یک رویداد ملی در تهران این میزان به ۳۰ نفر خواهد رسید. وی در پایان تصریح کرد: نفرات برگزیده تحت پوشش فدراسیون خواهند بود تا آینده این ورزش کشور با ورود چهره های مستعد جدید تضمین شود و برای رویدادهای مهم آتی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود