12 بهمن 1390
شماره خبر: 4609

بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی خرد می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی خرد می‌شوند

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه بخش مهمی از حساسیت دیدارهای استقلال و پرسپولیس بی دلیل است، گفت: بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی خرد می‌شوند.
مرتضی ابراهیمی که سال‌ها در خط دفاعی استقلال بازی کرده است، درباره دیدار دربی پایتخت که روز پنج‌شنبه این هفته در تهران برگزار می‌شود به خبرنگار فارس در کرج گفت: فوتبال امروز یک ورزش صرف نیست و ابعاد مختلف صنعتی و فرهنگی به خود گرفته است.
* فوتبال در بسیاری کشورها به ابزار سیاسی تبدیل شده است
وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها از فوتبال برای جذب درآمد و یا پیشبرد اهداف خود در عرصه سیاسی و بین‌المللی استفاده می‌کنند، لذا نمی‌توان از فوتبال به‌عنوان یک ورزش صرف یاد و سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی لازم در این حوزه نداشت. مدافع تیم سایپای البرز افزود: بنابراین در این رشته پرطرفدار نباید تنها به انجام برنامه‌های ورزشی اکتفا کرد و امروز در کنار هر تیم باید گروه‌های روانشناس، افراد متخصص فرهنگی و حتی فعالان اقتصادی حضور داشته باشند. ابراهیمی تاکید کرد: مشکل بزرگ ما در فوتبال ایران این است که توجه کافی به بعد فرهنگی و فرهنگ‌سازی نداشته و بسیاری از کارهای ما احساسی پیش می‌رود.
* برخی باشگاه‌ها تنها نام فرهنگی را یدک می‌کشند
وی افزود: به‌عنوان نمونه نام تمام باشگاه‌های ورزشی ما حتی باشگاه‌های حرفه‌ای و نیمه‌ حرفه در اساسنامه باشگاه فرهنگی و ورزشی عنوان شده، اما بسیاری از آنها تنها نام فرهنگی را یدک می‌کشند. این مدافع با تجربه فوتبال کشورمان تاکید کرد: عدم توجه به این مسئله بسیار مهم موجب شد است که ما در ورزشگاه‌ها و در عملکرد تیم‌های فوتبال با مشکلات بسیاری روبه‌رو باشیم که بخش مهمی از آنها جبران ناپذیر است.
* دیدارهای استقلال و پرسپولیس از نظر کیفی مطلوب نیستند
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دربی پایتخت اشاره کرد و گفت: این بازی به طبع عدم کار فرهنگی لازم همواره ضعیف بوده و دربی‌ها با وجود اینکه بهترین بازی هر فصل باید باشد، از نظر کیفی چندان ارزشی ندارد. وی افزود: علت این مشکل نیز عدم فرهنگ‌سازی صحیح در فوتبال است و ما شاهد هستیم که بازیکنان استقلال و پرسپولیس از سوی رسانه‌های ورزشی زرد فشار زیادی را متحمل می‌شوند. مدافع سایپای البرز اظهار داشت: بازیکنان دو تیم در دربی پایتخت به اندازه‌ای فشار را متحمل می‌شوند که حتی می‌توان از واژه خرد شدن در این زمینه استفاده کرد.
ابراهیمی تصریح کرد: علت این است که ما هیچ زمینه‌سازی برای انجام این بازی مهم نداشته و تنها دربی را به دلیل اینکه مجبور هستیم، برگزار می‌کنیم. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دیدار هفتاد و چهارم تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که روز پنج‌شنبه این هفته در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار می‌شود، دیداری جذاب و به دور از حاشیه‌های کاذب باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود