25 تیر 1394
شماره خبر: 145712

زندگی نامه شهید سید علی اصغر قریشی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید سید علی اصغر قریشی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید سید علی اصغر قریشی در روستای برغان از توابع شهرستان کرج در خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت به دنیا آمد.
ندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:

نام و نام خانوادگی: سید علی اصغر قریشی
میزان تحصیلات: فوق دیپلم
تاریخ و محل تولد: ۱۳۳۹/۳/۲۲ – برغان
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵
نام پدر: سید جلال
وضعیت استخدام: رسمی
مسئولیت در جبهه: رزمنده
مسئولیت در آموزش و پرورش: آموزگار
محل خدمت: استان البرز – ناحیه ۱ کرج
محل شهادت: شلمچه
زندگینامه شهید:
شهید سید علی اصغر قریشی در روستای برغان از توابع شهرستان کرج در خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت به دنیا آمد. تربیت صحیح پدر و مادر که خود از متدینین و معتمدین منطقه بودند باعث شد که در مسیر اسلام و قران پرورش یافته و خود را فدایی انقلاب و امام نمایند. تمامی شهیدان خانواده قریشی قبل از انقلاب دارای مبارزانی بودند که این مهم باعث دستگیری آنها توسط رژیم شده بود. سید علی رغم همه مشکلات تا مقطع فوق دیپلم در تربیت معلم ادامه تحصیل داد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل در جنوب و غرب کشور شتافت. او آخرین شهید خانواده قریشی هاست و در عملیات کربلای ۱ و درگیری های مریوان شرکت داشت و در این ایام خبر شهادت ۳ برادرش و همچنین عمو و عمو زاده اش را شنید و در آخر تاب نیاورد و شجاعانه در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل آمد. شهید با همسر و فرزندانش و همچنین دوستان مهربان بود و تاکید زیادی روی حجاب همسر و دخترش داشت. امر به معروف وی همراه با شوخی و خنده و نهی از منکرش بسیار دلنشین بود، همیشه لبخند بر لبانش داشت و به صله رحم اهمیت زیادی میداد و به قول باجناقش بزرگش در میان فامیل نگینی زیبا روی حلقه پیوند دوستی ها بود.
همسر شهید سید علی اصغر قریشی:
همسر شهید قریشی می گوید: سید همیشه می گفت چون خطبه عقد ما را امام خمینی (ره) خوانده است پس باید نسبت به رشد معنوی خود در درجه اول و دیگران در درجه دوم کوشا باشیم. ما سه روز بعد از عقدمان به شهر دیوان دره محل خدمت شهید رفتیم. تا آن زمان زندگی میان کردنشینان را تجربه نکرده بودیم و احساس غریبی داشتم اما رفتار و سکنات شهید با مردم باعث شده بود که آنها هم ما را عضوی از خانواده خود بدانند. چون ۳ برادر همسرم به شهادت رسیده بودند در لشکر سید الشهداء به او اجازه عملیات و کار رزمی نمی دادند تا اینکه به لشکر علی اکبر رفت و در عملیات کربلای ۵ در شلمچه و در مورخه ۶۵/۱۱/۵ به شهادت رسید، همسرم در طول مدت ۹ ماه آخر جبهه فقط ۳ بار و برای تشییع جنازه برادرانش به مرخصی آمد.
فرازی از وصیت نامه شهید سید علی اصغر قریشی:
چون شهادت را تنها وسیله نجات خود از عذاب آخرت می دانم لذا تنها آرزویم این است که شهید از دنیا بروم مبادا در مقابل این موهبت الهی که اگر نصیبم شد نا سپاسی کنید. پدرم مگر شما نمی گویید کاش من به جای امام حسین (ع) داغ از دست دادن فرزندان خود را تحمل می کردم، حال مگر خمینی (ره) فرزند حسین (ع) نیست؟ مگر جبهه های ما کربلا نیست؟ الان اگر کسی مطیع امام نباشد، اگر الان کسی باشد که توجه به جبهه نکند در زمان ظهور امام زمان (عج) هم در مقابل امام زمان (عج) خواهد ایستاد. اگر واقعا عاشق ابا عبد الله (ع) هستید بیایید زوار کربلا شویم و زوار کربلا هم اکنون در جبهه مشغول نبرد است تا انشاءالله راه کربلای حسینی را باز نماید

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود