10 مرداد 1394
شماره خبر: 146485

زندگی نامه شهید ابوالقاسم میرزایی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

 زندگی نامه شهید ابوالقاسم میرزایی اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهیدابوالقاسم میرزایی در تاریخ 1343/4/21 در خانواده ای مذهبی و متدین اما كم درآمد و مستضعف دیده به جهان گشود.
شهیدابوالقاسم میرزایی در تاریخ 1343/4/21 در خانواده ای مذهبی و مسلمان اما كم درآمد و مستضعف در تهران دیده به جهان گشود. شهید میرزایی سومین فرزند خانواده بود و از همان كودكی اخلاقی شایسته و نمونه داشت. وی به والدینش احترام زیادی قائل بود و پس از سپری كردن دوران كودكی وارد مدرسه ابتدایی در تهران به نام عمار شد و تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانید و به دلیل كمبود درآمد خانواده ناچار دست از تحصیل كشید و به كارگری در مغازه‌ها پرداخت و شب‌ها به تحصیل ادامه می داد و در مدرسه ای در تهران به صورت شبانه تحصیل نمود. هنگام پایان دوره راهنمایی وارد بسیج شد و فعالیت نظامی خود را پشت سر گذاشت و به دلیل علاقه فراوانی كه به خدمت نظام داشت وارد سپاه پاسداران شد و به فعالیت‌های خود ادامه داد. مدت یك سال از ورودش به سپاه میگذشت كه پس از اموزش نظامی در سال 61 به جبهه‌های غرب اعزام شدند و از همان سال تا زمان شهادتش در جبهه حضور داشتند. در سال 1363 ازدواج كرد كه ثمره ازدواجش 2 فرزند به نام های محمدمهدی و محسن می باشد كه سرانجام پس از چندین سال خدمت در جبهه‌های مقدس در تاریخ 1366/11/11 در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت تركش در ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمد و بدن پاكش را در امامزاده محمد (ع) به خاك سپردند.
وصیت نامه شهید
به جبهه می روم تا عهد و پیمانی که در خیابان ها و مساجد با شعار «الله اکبر» با خدای خود و با امام خویش بستم، ادا کنم و این را بدانید که آگاهانه در این راه قدم نهاده ام؛ چرا که خون سرخ شهیدان از هابیل تا حسین (علیه السلام) و از حسین (علیه السلام) تا شهدای کربلای جنوب و غرب ایران صدایم می زنند که چرا نشسته ای؟ ما در عصری هستیم که باید خون بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی عزیز (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروز شود و از شما امت حزب الله می خواهم که قدر این نعمت رهبری را که جز لطف خداوند هیچ چیز دیگری نیست، بدانید و شکر خداوند را به جا آورید.
خدای ناکرده حرکتی انجام ندهید که قلب نازنین او را ناراحت کنید و بلرزانید؛ زیرا او نماینده امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و خدا و رسولش (صلی الله علیه و آله و سلم) از ما نخواهند گذشت.

ميهمان
پاسخ 18/10/1398 - 21:47 محمد مهدی میرزایی

با سلام

ضمن تشکر از شما سروران گرامی اینجانب محمد مهدی میرزایی فرزن شهید ابوالقاسم میرزایی

میخواستم چندتا عکس از پدرم بفرستم که تو سایت بزارین..چجوری واستون ازسال کنم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود