4 مرداد 1394
شماره خبر: 146105

زندگی نامه شهید موسی هندیجانی آرمیده در خاک ایران کوچک

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید موسی هندیجانی آرمیده در خاک ایران کوچک


شهید موسی هندیجانی در خانواده ای متدین و مومن دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش روانه مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد و دوره های تحصیل را یکی پس از دیگری با موفقیت هر چه تمام تر به اتمام رسانید.
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:
نام: موسی
نام خانوادگی: هندیجانی
نام پدر: حمید
محل تولد: آبادان
تاریخ تولد: 1339/2/23
تاریخ شهادت: 1362/8/12
آخرین مسئولیت در جبهه: رزمنده
نام عملیات: والفجر 4
محل شهادت: منطقه عملیاتی زبیدات عراق
نحوه شهادت: اصابت ترکش
موقعیت مزار: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج
گوشه هایی از زندگینامه:
موسی هندیجانی در خانواده ای متدین و مومن دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش روانه مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد و دوره های تحصیل را یکی پس از دیگری با موفقیت هر چه تمام تر به اتمام رسانید و موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد گردید. پس از پیروزی انقلاب وارد بسیج شد و بعد از شروع جنگ تحمیلی برای خدمت مقدس سربازی فرا خوانده شد و پس از طی یک دوره آموزش نظامی به سوی میدان های نبرد شتافت تا اینکه سرانجام در تاریخ 62/8/12 پس از ماه ها رشادت و ایثاری که از خود به یادگار گذاشت در عملیات والفجر 4 در منطقه عملیاتی زبیدات عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
پیام شهید :
پایه های وحدت و یکپارچگی را انچنان در بین خود محکم نگاه دارید که هیچ قدرتی نتواند در شما نفوذ کند.
شاهد قرآنی:
وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَكُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ. (آل عمران / 103)
و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید و نعمت ‏خدا را بر خود یاد كنید آنگاه كه دشمنان [یكدیگر] بودید پس میان دلهاى شما اُلفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید و بر كنار پرتگاه آتش بودید كه شما را از آن رهانید این گونه خداوند نشانه‏هاى خود را براى شما روشن مى‏كند باشد كه شما راه یابید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود