12 شهریور 1394
شماره خبر: 148403

او آرزوی شهادت داشت و در اثر اصابت ترکش به سمت آسمانها پر گشود

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

او آرزوی شهادت داشت و در اثر اصابت ترکش به سمت آسمانها پر گشود


شهید بهمن قره حسنلو در تاریخ 64/12/05 در خانواده ای مذهبی و مومن در شهرستان كرج دیده به جهان گشود و دوران طفولیت را در كانون پر مهر و محبت خانواده سپری كرد.
فرازی از زندگی نامه بابرکت این شهید گلگون کفن به شرح ذیل است که تقدیم می شود. شهید بهمن قره حسنلو در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و به تحصیل علم پرداخت تا بتواند آینده ای روشنی داشته باشد. دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد و وارد دوره راهنمایی شد كه در همین اثنا قیام های مردم علیه رژیم منفور پهلوی به اوج خود رسیده بود تا اینكه انقلاب شكوهمند اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) فرمان تشكیل ارتش 20 میلیونی را دادند شهید عزیز هم به عضویت فعال این نهاد درآمد و در آن به طور شبانه روزی و مستمر به پاسداری مشغول بود.
شهید حسنلو ضمن فعالیت به درس های خود هم رسیدگی‌‌ می‌كرد، سال دوم راهنمایی را نیز پشت سر گذاشته ولی به علت مشكلات مادی و خانوادگی دیگر قادر به ادامه تحصیل نبود و وارد كار شد. در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جوانان این مرز و بوم اسلامی برای دفاع بسوی میدانهای پیكار شتافتند و به دفاع پرداختند که یکی از آن دلاوران نیز همین شهید بزرگوار بود. شهید در پشت جبهه خدمت كرد و بعد از مدتها داوطلبانه به سوی میدانهای نبرد عزیمت كرد و به مقابله با صدام و صدامیان پرداخت تا اینكه سرانجام در تاریخ 66/05/28 در منطقه عملیاتی پیرانشهر بر اثر اصابت تركش به درجه رفیع شهادت كه آرزوی قلبی شهید بود، رسید و پیكر مطهرش در امامزاده محمد (ع) به خاك سپرده شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود