13 مهر 1394
شماره خبر: 150338

زندگی نامه شهید مسعود ترکیان آرمیده در امامزاده محمد کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

[

زندگی نامه شهید مسعود ترکیان آرمیده در امامزاده محمد کرج


b]شهید مسعود ترکیان در تاریخ پانزدهم مرداد ماه سال 1342 در شهر تهران بدنیا امد و تمام دوران کودکی خود را تاسال 1353 در شهر ابادان و بعد از ان سال به همراه خانواده به تهران عزیمت کرد...[/b]
شهید مسعود ترکیان در تاریخ پانزدهم مرداد ماه سال 1342 در شهر تهران بدنیا امد و تمام دوران کودکی خود را تاسال 1353 در شهر ابادان و بعد از ان سال به همراه خانواده به تهران عزیمت کرد. واقعه مهمی که باعث شد تغییر کلی در شهید مسعود ترکیان ایجاد شود و راه زندگی او را کلی تغییر دهد فوت نابهنگام پدر و برادرش در تابستان 1356 بود که در اثر تصادف اتومبیل پیش امد واین موضوع باعث شد که شهید مسعود ترکیان به ناگهان پا به دنیای جدید بگذاردَ و از ان هنگام بود که صراط الله را شناخت و در ان گام گذاشت. شهید مسعود ترکیان چون می دانست که مستمری ناچیزی را که ارتش به پدرش که ستواندوم بود می داد بسیار ناچیز است سعی کرد که با قناعت و خوداری از خرجهای اضافی و حتی با کار کردن کمکی به خانواده بنماید به ا ن صورت که تمام تعطیلات خود را و حتی وقتهای اضافی را در دوران سال تحصیلی به کار کردن می پرداخت. از جمله زمانی را در عکاسخانه و کتابفروشی و خرازی مشغول کار شد و مدتی همدوش با کارگران به عملگی و کارگری پرداخت و تا انجا که می توانست تن و جسم خود را به سختی عادت می داد بطوریکه که گاهی اوقات روزها ی خود را با تکه نان و چند عدد خرما می گذارند. در زمان انقلاب و بعد از ان کمکهای بسیاری در به ثمر رسیدن انقلاب و تداو م ان کرد.
تابستان سال 58 را با کارکردن در نهاد نوپای جهاد سازندگی در فردیس کرج گذراند و بعد از اتمام سال تحصیلی 58-59 در تاریخ 59/4/17 به اردوگاه باغ ایروانی رفت و بعد از گذراندن دوره های کامل اموزی به شهریار علی شاه عوض رفت و دو ماه را از تابستان سال 59 به خدمت افتخاری در سپاه گذرانید و سپس به گوهردشت کرج بازگشت و سرپرستی گروه بسیج را به عهده گرفت. اولین بار در تاریخ 59/7/8 به جبهه اعزام شد و به مدت 9 شبانه روز پی درپی در سنگر های نبرد علیه کفار گذرانید برای دومین بار بعد از 5 روز استراحت دوباره به جبهه گیلان غرب شتافت و مدت 5 روز ایثارگرانه در انجا جنگید. بعد از بازگشت فعالیتهای خود را در بسیج سپاه ادامه داد تا برای سومین بار در تاریخ 59/12/15 به جبهه رفت و بالاخره در تاریخ 59/12/23 در جبهه چغالوند به لقاء الله شتافت .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود