15 شهریور 1390
شماره خبر: 1390

51 درصد كتب منتشره 30 سال اخير در دولتهاي نهم و دهم بوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

51 درصد كتب منتشره 30 سال اخير در دولتهاي نهم و دهم بوده است

معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 51 درصد كتب منتشره 30سال اخير در دولت هاي نهم و دهم بوده است كه نشان از توجه اين دوره به امر كتاب و كتابخواني دارد.
'بهمن دري' شامگاه در آيين گشايش دومين نمايشگاه كتاب استان البرز افزود: دولت نهم و دهم در زمينه هاي فرهنگي ركورددار بوده است بطوريكه طي 30سال از سالهاي 58 تا 89 در كل 680 هزار عنوان كتاب منتشر شده و 51 درصد از آنها مربوط به سالهاي 84 تا 89 است.
وي اظهار داشت: براساس آمار خانه كتاب به عنوان مرجع اطلاع رساني و آمار دهي حوزه كتاب ، در سالهاي 88 و 89 حدود 129 تا 130 هزار عنوان كتاب منتشر شده كه يك پنجم كل كتب منتشره در 30سال اخير است ولي با اين حال طراز انقلاب در حدي است كه اين تعداد كتب منتشره كافي نيست.
دري در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته 26 نمايشگاه استاني برگزار شد افزود: در سال جاري دومين نمايشگاه كتاب البرز برگزار شده است و اولين نمايشگاه نيز در همدان برگزار شد.
وي بيان داشت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري بر امر ترويج كتابخواني، يكي از راههاي ترويج كتابخواني برپايي نمايشگاهها است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: با توجه به اينكه در سطح كشور از ويترين مناسبي براي عرضه كتاب برخوردار نيستيم ، برپايي نمايشگاهها مي تواند نقش مهمي در فرهنگ كتابخواني و تازه هاي نشر داشته باشد.
دري اظهار اميدواري كرد: نمايشگاه دائمي كتاب در اين استان داير شود تا در تمام ايام سال شاهد جشن كتاب و يك پايگاه اصلي براي عرضه كتب باشيم.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود