16 شهریور 1390
شماره خبر: 1403

تعاون در توليد اشتغال نقش سازنده‌اي دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

تعاون در توليد اشتغال نقش سازنده‌اي دارد

معاون وزير تعاون، كار و اموراجتماعي گفت: تعاون در توليد اشتغال نقش سازنده‌اي دارد.
غلامحسين حسيني نيادر همايش نقش تعاونگران استان البرز در جهاد اقتصادي اظهار داشت: حمايت از تعاون در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند گامي اساسي در جهت توسعه اشتغالزايي داشته باشد.
وي ادامه داد: باتوجه به آمار موجود ايران يكي از كشورهاي پيشرفته در عرصه تعاون است كه اين موفقيت حاصل تلاش مسئولان در اين عرصه است.
اين مسئول تأكيد كرد: البته اقدامات و برنامه‌هاي دولت نهم و دهم در حمايت از بخش‌هاي مختلف تعاون ناديده گرفته نمي‌شود چرا كه تلاش دولت در اين عرصه نيز بسيار چشمگير بوده و توانسته بخش تعاون را با موفقيت‌هاي بسياري همراه سازد.
حسيني نيا در ادامه سخنان خود با تأكيد بر نهادينه كردن فرهنگ تعاون گفت: توسعه بخش تعاون مي‌تواند در رونق اقتصادي كشور نيز تأثيرات بسيار خوبي داشته باشد.
وي افزود: با توجه به اين كه مقام معظم رهبري امسال را با نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري كرده‌اند لذا يك گام بزرگ در عرصه تعاون مي‌تواند ما را در رسيدن به شعار امسال نزديك كند.
اين مسئول ادامه داد: بايد با تمهيدات انديشيده شده موانع و مشكلات بر سر راه توسعه تعاون را برداشت و با آسيب شناسي‌هاي لازم اين مهم را بيش از گذشته با رونق و توسعه همراه كرد.
حسيني نيا عنوان كرد: حضور بخش خصوصي در توسعه تعاون نيز يكي از راهكارهاي اساسي در پيشرفت اين حوزه است و علاوه بر توسعه تعاون مي‌تواند در اشتغالزايي و كاهش نرخ بيكاري نيز تأثيرگذار باشد.
معاون وزير تعاون، كار و امور اجتماعي ادامه داد: تعاون به عنوان يكي از مهمترين مباحث در توسعه اقتصادي و همچنين ايجاد محيط هاي كسب و كار است كه برخي از كشورها هم اكنون به اين بخش توجه ويژه و اساسي دارند.
حسيني نيا از مهمترين مزاياي ايجاد تعاوني‌ها را توليد ثروت و توسعه عدالت اقتصادي و اجتماعي عنوان كرد و گفت: در اين راستا همچنين مي توانيم زمينه‌هاي ايجاد اشتغال پايدار و توسعه كارآفريني را شاهد باشيم.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال 2012 با نام سال تعاون توسط سازمان ملل متحد تأكيد كرد: اين نامگذاري فرصت بسيار مناسبي است تا ايران اسلامي از ظرفيت‌هاي موجود در كشور استفاده كرده و با توسعه تعاون در بخش‌هاي مختلف بيش از گذشته در اين عرصه موفق عمل كرده و در جهان مطرح شود.
حسيني نيا افزود: ارائه آموزش‌هاي لازم به فرزندانمان درباره تعاون و ارزش گذاري بر اين بخش مي‌تواند آيندگان را با بخش تعاون بيشتر آشنا كرده و كشور را به سمت تفكر تعاون سوق دهد.
وي خاطرنشان كرد: بايد در اين زمينه اطلاعات و دانسته‌هاي خود را به روز كرده و همپاي كشورهاي توسعه يافته عمل كنيم.
اين مسئول در پايان گفت: براي توسعه تعاون بايد از نظارت كارشناسان و نخبگان بهره كافي گرفت چرا كه تجربيات نشان داده استفاده از نظريات اين گروه هميشه كشور را به سمت توسعه و پيشرفت بيشتر سوق داده است.



منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود