20 مهر 1390
شماره خبر: 2098

پلیس در ایران به اخلاق پایبند است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

پلیس در ایران به اخلاق پایبند است

فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: وظائف و اختیارات پلیس در یک نظام مبتنی بر تعالیم و احکام اسلامی مانند کشورمان با نظام‌های سکولار غربی تفاوت آشکاری دارد و پلیس در جمهوری اسلامی به اخلاق پایبند است.
سید ابراهیم کسائیان اظهار داشت: در ایران به دلیل اینکه همه قوانین بر اساس آموزه‌های الهی و دینی پایه‌ریزی شده‌اند، پلیس دارای وظائف و اختیاراتی فراتر از نیروهای نظامی مشابه در دیگر کشورها است.
وی افزود: در جمهوری اسلامی یک مامور پلیس ضمن آنکه وظیفه سنگین تامین امنیت و برخورد با قانون شکنان را دارد، باید به گونه‌ای رفتار کند که به عنوان یک مسلمان الگو باشد.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه بدنه و ساختار اصلی نیروی انتظامی به طور کامل ولایی بوده و ماموران و فرماندهان آن همراه با مردم مسلمان ایران اسلامی برای برقراری نظم و امنیت تلاش ویژه‌ای دارند.
کسائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاوت میان پلیس ایران با پلیس کشورهای غربی چیست؟ گفت: آنها برای انجام کارهای خود بر بسیاری از مسائلی که برای ما اهمیت دارد از جمله اخلاق پایبند نیستند و شواهد این موضوع را در برخورد پلیس آمریکا و انگلیس با معترضان مردمی می‌توان دید.
وی ادامه داد: اما در ایران یک مامور پلیس همانگونه که به قانون پایبند است، مسائل اخلاقی و دینی را هم مد نظر داشته و به همین دلیل در زمان برخورد پلیس با برخی اتهام‌ها و جرائم شاهد رفتارهای ضد اخلاقی و ضدانسانی نیستیم.
فرماندار شهرستان نظرآباد با تاکید بر اینکه امنیت امروز ایران ثمره تلاش‌ و جانفشانی‌های ماموران و سربازان نیروی انتظامی است، گفت: پلیس ایران با وجود سختی‌ها، تنگناها و کمبودهایی که با آن روبرو است، وظائف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.
کسائیان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حالی که بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر برای مقابله با مواد مخدر هزینه نمی‌کنند، سالانه ده‌ها نفر از ماموران نیروی انتظامی در این راه شهید و مجروح می‌شوند.
وی تاکید کرد: شهدای نیروی نیروی انتظامی که در راه مبارزه با سوداگران مرگ جان خود را هدیه کرده‌اند، از بزرگ‌ترین افتخارات پلیس ایران به شمار می‌آیند.
کسائیان در پایان گفت: باید نیروی انتظامی را حمایت کرد و در این صورت است که آسایش و امنیت مردم پایدار خواهد بود.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود