27 مهر 1390
شماره خبر: 2200

سیاست خارجی ایران بر ترور استوار نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

سیاست خارجی ایران بر ترور استوار نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر ترور و خونریزی استوار نشده است.
اسماعیل کوثری اظهار داشت: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با معضلی به نام تروریسم روبرو بوده و بسیاری از مسئولان و حتی مردم عادی کشورمان توسط جوخه‌های مرگ گروهک‌های تروریست و ضد انسانی به شهادت رسیده‌اند.
وی با یادآوری خاطرات هفتم تیر و شهادت بزرگانی چون آیت‌الله مطهری، شهیدان رجایی و باهنر و بالاخره شهید مظلوم بهشتی گفت: اگر قرار باشد کشوری در جهان پرچم مبارزه با تروریسم را بر دوش گیرد، به طور قطع ایران اسلامی برای این وظیفه بیش از دیگران استحقاق دارد.
کوثری تصریح کرد: چرا که سیاست خارجی کشورمان بر ترور و خونریزی استوار نشده است.
این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه ما هزینه‌های بسیاری را در این زمینه پرداخت کرده‌ایم، کشورهای غربی اتهام حمایت از تروریسم و تروریست‌ها را به ایران نسبت می‌دهند که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از سردمداران حمایت و دفاع از تروریسم بین‌المللی هستند، گفت: تاریخ اسناد و شواهد بسیاری بر جای گذاشته است که اکثر ترورهای مهم جهان با برنامه‌ریزی، نقشه و هدایت استکبار جهانی انجام شده و این در حالی است که هر بار کشورهای مستقل و آزادی‌خواه متهم به این کار شده‌اند.
وی با اشاره به اتهام‌زنی اخیر آمریکا علیه کشورمان مبنی بر اینکه ایران قصد ترور سفیر عربستان را داشته است، گفت: سخنان مقامات جاسوسی آمریکا بیشتر به فیلم‌های تخیلی و هالیوودی شبیه است و مدافعان اصلی تروریست‌ها در جهان نباید بی دلیل ایران را متهم کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که دوران اتهام‌زنی و متهم‌ کردن دیگران بدون سند و مدرک به پایان رسیده و باید به زودی پاسخ منطقی برای اتهام‌زنی خود برای افکار عمومی جهان داشته باشند.
کوثری با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای وحدت جهان اسلام نیز گفت: هدف آمریکایی‌ها از چنین ادعای غیر قابل پذیرشی، ضربه‌زدن به اقدامات ایران برای وحدت جهان اسلام در برابر زورگویی استکبار جهانی است.
وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع ملت‌های مسلمان همچون گذشته این ادعای آمریکا را باور نکرده و طرح چنین مسائلی بیشتر به وجهه سران کاخ سفید آسیب رسانده است.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود