6 فروردین 1403
شماره خبر: 302575

پرهیز مسافران نوروزی از اتراق کنار رودخانه ها

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت مدیریت بارش های فصلی گفت: این بارش‌ها موجب احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال تردد در معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی، کاهش دید نیز می شود که ضرورت دارد مدیران شهری از قبل تمهیدات لازم را هدایت آب های سطحی پیش بینی نمایند.

وی با اشاره به صدور هشدارهای کشاورزی در پی کاهش محسوس دما در استان، گفت: دهیاران باید مرتب هشدارهای لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی محصولات کشاورزی صادر کنند.
وی با اعلام آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌ویژه راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش خواهند بود .
وی ادامه داد: خودداری از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات سفر و احتیاط تردد در معابر عمومی مورد تأکید است.
فرماندار کرج خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، لایروبی کانال‌ها و آب روها، و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مورد انتظار است.
وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌ها، افزود: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، توصیه اکید مدیریت بحران است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود