8 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 303731

ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



امام جمعه ماهدشت با اشاره به 11 اردیبهشت روز کارگر ، تبریک به همه کارگران غیرتمند این سرزمین «کار» به علت تأمین کردن همه نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور اهمیت دارد و در واقع حیات جامعه وابسته ی به آن است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست بنابراین ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت افزورد: بنابر این ارزش کارگر در جامعه باید برجسته شود . اگر بخواهیم به اهمیت کار و کارگر واقف شویم باید بدانیم نیاز حیاتی کشور و جامعه به کار است، نباشد جامعه ، جامعه ای مرده است و از طرفی نیاز کارگر به کار برای اداره زندگی است یعنی اقتصاد خانواده ی او وابسته به کارکردن است و همچنین نیاز روحی انسان به کار و تأثیر کاملاً محسوس کار در رفع و جلوگیری از بروز انواع فساد ها و آسیب های اجتماعی ، نشان‌دهنده اهمیت فراوان برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال حقیقی و امنیت شغلی برای کارگران است. از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است. وجود مصادیقی از مُترَفین و انسان‌های غرق در ثروت و فساد و غرور در جامعه، ناشی از قطع شدن ارتباط درآمد با کار و تلاش ، باید تمام توان را گذاشت تا در این زمینه فرهنگسازی انجام گیرد البته کار بسیار دشوار و بلندمدتی است اما کاملاً ضروری است و حرکت در مسیر با فساد هر گامش ، گامی در ایجاد این فرهنگ است یعنی فرهنگ کار و تلاش . به مدد الهی و همت مردم روزهای پر افتخاری و بهتر از گذشته را درک خواهیم کرد. ا
حضرت آقا در دیدار اخیر با کارگران فرمودند : در این جهش تولید که امسال نامگذاری شده ، رکن اصلی کارگران هستند ، فرمودند : نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، یک نقش غیر قابل انکار است و نقش مهمّی دارد و همچنین کارآفرین ، فرموند، کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی. امروز ما دچار یک نبرد اقتصادی هستیم ، یک جنگِ اقتصادی است؛ این جنگ هم مثل جنگ هشت‌ساله‌ی اوّل انقلاب جنگ تحمیلی است؛ آن جنگِ نظامیِ تحمیلی بود، این جنگِ اقتصادیِ تحمیلی است. آمریکا یک جور، کشورهای همراه آمریکا یک جور، با ایران اسلامی، با جمهوری اسلامی، در واقع دارند میجنگند؛ در این جنگ اقتصادی‌ای که ما داریم، خطّ مقدّم و جبهه‌ی جلوییِ خط، متعلّق به کارگر و کارآفرین است؛ فرمودند: شما که دارید با آمریکا مبارزه میکنید، قدر کار خودتان را بدانید؛ یعنی کارگر و کارآفرین در خطّ مقدّم این مبارزه هستند. هرچه شما خوب کار کنید، هرچه به خوب کار کردنِ شما کمک بشود در این نبرد اقتصادی مؤثّر است که این کمک به حوزه مسئولین برمیگردد که واقعا مدد برسانند ، تسهیل کنند با برنامه ریزی و نظارت درست حوزه معیشت کارگران را مدیریت کنند تا ان شاءالله فتح خرمشهر دیگری در این جنگ تحمیلی رخ دهد و ورق را به مدد الهی برگرداند.
امام جمعه ماهدشت در ادامه با اشاره به 12 اریبهشت سالروز شهادت اسطوره بصیرت و تقوا علامه شهید مرتضی مطهری ره است که نامگذاری شده به روز معلم گفت: این قشر مهم و ارزشمند و تاثیر گذار . چند نکته کوتاه در این زمینه ، اولا خود معلم باید بداند در کجا ایستاده است و در چه جایگاه قرار گرفته است و ارزش کارش را بداند ، این خیلی مهم است یعنی این جایگاه ارزشگذاری ریالی ندارد که بخواهیم سطح آن را پایین بیاوریم در این چارچوب ها خرجش کنیم ، عمر فرزندان این مملکت در اختیار شماست ، آینده این کشور وابسته به نوع تربیت و رشدی است که شما در همه ی زمینه ها به او می دهید ، بنابراین حساسیت کار شما هم بسیار بالاست لذا نگاه به الان نباید کرد ، با نگاه به آن آینده باید پیش رفت، ثانیا مسئولین مرتبط، باید ارزش و جایگاه را درک کنند و متناسب با آن با معلمین رفتار کنند ، این قشر زحمتکش و فداکار ، در برنامه ها و سیاستگذاری ها اولویت را معلمین بدانند ، این قشر بسیار موثر و کارآمد ، ثالثا مردم عزیز ، قدر این اشخاص فرهیخته ی جامعه خودشان را بدانند و قدرشناسی کنند، در جامعه ارزش مقام معلم باید رفیع شود و همه به آن احترام بگذارند. از تلاش همه ی معلمین گرانقدر سپاسگزاری و قدرشناسی می کنیم.
حجت الاسلامی علی رادمرد در خصوص مسائل جهانی گفت: پیش بینی حضرت آقا که البته پیش بینی نبود ، خبر از واقعیتی بود که او زودتر از همه متوجه شد و بیان کرد و در تدارک و مهیا کردن کشور اسلامی ایران برآمد با بیان و طرح ریزی و هوشیار باشی که به مسئولین دادند ، فرمودند ، نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب روز به زوال نمیتواند بار این تغییر را بدوش بکشد ، فرمودند ، خودتان را برای این نظم نوین جهانی آماده کنید ، و جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی که الان شکل گرفته در جای جای جهان، و رخدادهای دیگر، آنهایی که مسائل جهانی را واقع بینانه و به خوبی رصد می کنند ، می فهمند که اتفاقی در حال رخ دادن است و نشانه های آن دارد ، قوت می گیرد. ، این چند روز می بینید در دانشگاه های مطرح آمریکا و فرانسه دانشجویان و اساتید و کارکنان بخش قابل توجهی درحمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام هایی که در داخل ایران در فتنه ها نسبت به دانشجویان موضع می گرفتند الان در داخل دانشگاه ها می بینید که چگونه سخت با آنها برخورد می شود! برخی ها زمانی که حضرت آقا نامه می نوشتند به جوانان غربی – آمریکایی و اروپایی – عده ای بدخواه تمسخر می کردند ولی الان می بینید یکی از ثمرات آن ارتباط گرفتن ها و آن تلاش مهم برای بیدار کردن وجدان آنها این شده است. در نظم نوین که به پا شده برخی روسای جمهور کشورهای اروپایی به زبان جاری کردند ، رئیس جمهور فرانسه می گوید : "روزگاری که اروپا انرژیِ خود را از روسیه می‌خرید، تولیداتش را به چین می‌سپرد و امنیتش را از آمریکا تأمین می‌کرد، گذشته. باید درباره این واقعیت که اروپای امروز ما فناشدنی است، صریح باشیم. اروپای امروز می‌تواند بمیرد؛ این اتفاق می‌تواند رخ دهد و همه‌چیز تنها به انتخاب‌های امروز ما بستگی دارد. برای هم‌سازشدن با صحنه ژئوپولتیک جدید باید یک دفاع قابل‌‌اتکا برای قاره اروپا ایجاد شود. اروپا باید دفاع از ارزش‌های خود در کنار متحدانش و همچنین به‌تنهایی را یاد بگیرد." این است واقعیتی که به زبان می آورند و مطمئن باشد تفکر منحط لیبرال دمکراسی که غرب را احاطه کرده مانند تفکر کمونیستی که از بین رفت ، بزودی از بین خواهد رفت و پرچم اسلام ناب محمدی به اهتزاز در خواهد آمد.
ما از طرح نور نیروی انتظامی که در جهت صیانت از عفاف و حجاب جامعه راه افتاده ، با قوت حمایت می کنیم و از همه ی مسئولین می خواهیم با تمام توان وارد عرصه شوند و کمک کنند ، دوباره ارزش های اسلام و احکام اسلامی مورد هجمه قرار نگیرد و دفاع جانانه و فداکارانه ای را از احکام اسلام داشته باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود