4 تیر 1393
شماره خبر: 124667

قانون مواد خوردنی و آشامیدنی به‌درستی در کشور اجرا نمی‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

قانون مواد خوردنی و آشامیدنی به‌درستی در کشور اجرا نمی‌شود


معاون مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان دارو وغذا گفت: اگرچه قانون مواد خوردنی و آرایشی مربوط به سال ۱۳۴۶ است ولی اجرای همین قوانین موجود هم می‌تواند در سلامت مواد غذایی تأثیرگذار باشد.
سهیل اسکندری در همایش افزودنی های موادغذایی و آشامیدنی که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی خود مصرف کنندۀ محصولاتشان هستند و باید نسبت به سلامت مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند. وی به تشریح قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت: اگرچه این قانون مربوط به سال 1346 می باشد و در حال حاضر به روزآوری آن در مجلس در دست بررسی است ولی اجرای همین قوانین موجود هم می تواند در سلامت مواد غذایی تأثیر گذار باشد.
معاون مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان دارو وغذا مواد 1، 7، 9، 11 و 12 قانون را مورد اشاره قرار داد و گفت:مواردی چون دریافت مجوز از وزارت بهداشت، برچسب گذاری بر روی محصولات غذایی و تشریح مواد به کار رفته در محصول، اخذ گواهی بهداشت قابلیت مصرف از کشور مبدأ و پروانۀ ورود از جمله مواردی است که قانون برای حفظ سلامت مواد غذایی پیش بینی کرده است. وی با بیان اینکه امروز ضرورت توجه به افزودنی ها برکسی پوشیده نیست و آلاینده ها باید در حد مجاز باشند تا آسیبی به سلامت مصرف کننده وارد نشود خاطرنشان کرد: نمونه برداری و پایش در سطح عرضه هم صورت می گیرد و برخوردهای قانونی متناسب با واحدهای تولیدکنندۀ متخلف صورت می گیرد. اسکندری بازدیدهای ادواری کارشناسان ناظر و تهیه گزارش GMP را از دیگر آیتم های نظارتی این سازمان برشمرد. وی به بررسی سلامت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای اینکه از سلامت محصولات کشاورزی اطمینان خاطر پیدا کنیم سال 93 برنامه ای به 10 مرکز دانشگاهی ابلاغ شده است تا دوستان وضعیت محصولات پرمصرف از نظر وجود نیترات و سموم به جا مانده در آنها را بررسی کنند و در پایان سال گزارشی در این باره ارائه دهند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود