28 خرداد 1391
شماره خبر: 7986

اجرای موفقیت‌آمیز طرح سالم‌سازی محصولات کشاورزی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اجرای موفقیت‌آمیز طرح سالم‌سازی محصولات کشاورزی در البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز از اجرای طرح موفقیت‌آمیز سالم‌سازی محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.
علی اصغر منصورخاکی اظهار داشت: استان البرز از نظر جغرافیایی در محدوده‌ای قرار گرفته است که دارای زمین‌های حاصلخیز بسیاری بوده و می‌توان از آنها برای اجرای طرح‌های کشاورزی مدرن بهره‌ گرفت. وی تصریح کرد: پس از تاسیس رسمی استان البرز و ارتقاء ساختاری اداره کشاورزی چند طرح در اولویت کارهای ما قرار گرفت که توسعه کشاورزی و دامپروری استان از جمله مهمترین برنامه‌ها این اداره کل طی سال جاری است. رئیس جهاد کشاورزی استان البرز افزود: برای تحقق این هدف برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان طراحی و با ارائه تسهیلات به کشاورزان‌، ساکنان روستاها و دانشجویان و دانشگاهیان رشته کشاورزی در دست اجرا داریم. افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در البرز
منصورخاکی افزود: طرح‌هایی نیز برای حمایت از دامپروری در استان البرز در دست اجرا بوده که بخش‌هایی از آن نیز مربوط به ارائه تسهیلات و اعتبارات مالی به فعالان این حوزه است.
وی متذکر شد: از سوی دیگر زمین‌های بسیار در استان البرز وجود دارد که در تلاش هستیم این اراضی را نیز با ارائه راهکارهای حمایتی به زیر کشت محصولات کشاورزی ببریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز تاکید کرد: توسعه کشاورزی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت در سال‌های اخیر بوده و در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات مالی و همچنین افزایش مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، استان البرز را به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور تبدیل کنیم. اجرای موفقیت‌آمیز طرح سالم‌سازی محصولات کشاورزی در البرز منصور خاکی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح سالم‌سازی محصولات کشاورزی در استان البرز اشاره کرد و گفت: پس توسعه کشاورزی و دامداری، موضوع دیگری که همواره مورد تاکید مسئولان اصلی این بخش مطرح بوده، حمایت از تولید محصولات سالم است. وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی جهاد کشاورزی مربوط به نحوه استفاده از کودهای شیمیایی و داروهای غیر طبیعی است که کشاورزان برای افزایش میزان تولید محصول و همچنین مقابله با آفات از این کودها استفاده می‌کنند. رئیس جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: در برخی مواقع استفاده از کودهای شیمیایی با وجود آسیب‌هایی که به همراه دارد، اجتناب‌ناپذیر است، اما در بسیاری از موارد می‌توان مصرف اقلام غیر طبیعی در طول روند کشاورزی کنترل کرد. منصورخاکی افزود: در همین راستا طرحی را در استان البرز تدوین و اجرا کردیم که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی سالم و سالم‌سازی این اقلام بود که خوشبختانه با وجود اینکه مدت زیادی از اجرای طرح نمی‌گذرد، دستاوردهای خوبی داشته است. وی اظهار داشت: بر‌اساس این طرح، آموزش‌های علمی لازم به کشاورزان در مورد نحوه و میزان مصرف کودهای شیمیایی ارائه شده و تلاش می‌شود که مصرف این اقلام در طول کاشت،‌ داشت و برداشت محصولات کاهش یافته و کنترل شده باشد. منصورخاکی در پایان تاکید کرد: تاکنون طرح فوق موفقیت‌آمیز بوده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی، اجرای آن با جدیت در سراسر استان البرز تداوم خواهد داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود