6 شهریور 1391
شماره خبر: 10804

کاهش یارانه کودهای شیمیایی به کیفیت هرچه بهتر محصولات کشاورزی کمک میکند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کاهش یارانه کودهای شیمیایی به کیفیت هرچه بهتر محصولات کشاورزی کمک میکند

سپیدار آنلاین: معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: شاید به عقیده برخی کاهش یارانه های دولتی در بحث کودهای شیمیایی مشکل خرید را برای کشاورزان به وجود آورده است اما باید توجه داشت با کاهش یارانه در این مورد در واقع به کشاورزی کشور خدمت شده است.
سید رحیم سجادی در نشستی خبری که پیرامون مسائل و تحولات بخش کشاورزی کشور در محل معاونت آب و خاک وصنایع در کرج برگزار شد، افزود: در واقع هرچه قدر در بازار فروش با کاهش خرید کودهای شیمیایی روبرو شویم بهتر است و این موضوع یعنی اینکه بیشتر به سمت استفاده از کودهای عالی و بیولوژیک حرکت کرده ایم.
سجادی با اشاره به اینکه مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی متعددی از جمله انواع آلودگی‌هایآب و خاکومشکلاتی در خصوص سلامتی انسان و دیگر موجودات زنده را به همراه دارد گفت: سیاستهای کلان وزارت جهاد کشاورزیدر راستای این موضوع تنظیم شده است که کشاورزان کشور به جای کودهای شیمیای از کودهای بیولوژیک استفاده کنند. این مسئول در همین رابطه ادامه داد: اما باید توجه داشت که در این بخش و اجرایی کردن دیگر موارد این چنینی، وزارت کشاورزی فقط می تواند بحث سیاستگذاری و تولی گری را انجام دهد و در واقع این خود کشاورزان و کارفرمایان بخش های کشاورزی هستند که بحث اجرائیات را دنبال میکنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود