5 اسفند 1394
شماره خبر: 159299

مهندسان برای مشارکت بهتر در رونق اقتصادی آماده شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مهندسان برای مشارکت بهتر در رونق اقتصادی آماده شوند


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: جامعه مهندسان که با ایثار و فداکاری در دفاع مقدس از آرمان هایی انقلاب حفاظت کردند به همیاری هرچه بیشتر در توسعه اقتصادی فراخواند.
" جعفر سلیمانی" ضمن گرامیداشت روز مهندس از مقام شامخ مهندس هزارو 400 مهندس شهید دوران دفاع مقدس تجلیل کرد. وی اظهار کرد: هم اکنون با لغو تحریم ها بستر برای شرایط جدید اقتصادی فراهم است و از مهندسان انتظار می رود همانگونه که در دفاع مقدس در ساخت انواع سازه ها، بنا ها و بیمارستان ها نقش آفرینی کردند اکنون نیز در صحنه اقتصادی بخش خصوصی بیش از پیش یاری دهند.
سلیمانی در بخش دیگر اظهاراتش اخلاق حرفه ای را از نیازهای ضروری بنگاهها و تشکل های خصوصی عنوان کرد و افزود: اخلاق گرایی بر مبنای خرد، قطعا اجازه ای نخواهد داد رانت و فساد خودنمایی داشته باشد. وی با ذکر این نکته که اقتصاد ایران در حال گذر از مرحله عوامل تولید به مرحله کارایی است اضافه کرد: در این گذر بایستی بر عمده ترین مشکلات موجود در مسیر فضای کسب و کار غلبه کنیم.
سلیمانی گفت: تحقق این مهم نیازمند تحول در زیر ساخت های نهادی کارایی بازار کالا و رونق بازار نیروی کار است. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی و مالیاتی در رفع موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری از جمله ضروریات است که باید در راه توسعه اقتصادی کشور مورد توجه خاص قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود