27 مرداد 1394
شماره خبر: 147452

طرح آمایش سرزمینی البرز محور توسعه استان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

طرح آمایش سرزمینی البرز محور توسعه استان است


رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: داشتن آمار دقیق در تولیدات استان در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات توسعه پایدار استان را در بر خواهد داشت.
رحیم بنا مولایی در نخستین نشست انتظارات از تشکل های اقتصادی در پیشواز از دوران پسا تحریم، که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، به طرح در حال بررسی آمایش سرزمین البرز اشاره کرد وافزود: برای موفقیت در مسیر توسعه اقتصادی استان در دوران پسا تحریم بایستی آمار و ارقام دقیق و واقع گرایانه در بحث آمایش سرزمین داشته باشیم. وی به فراهم شدن مقدمات سایت نمایشگاهی استان البرز اشاره کرد و اظهار کرد: با راه اندازی این سایت نمایشگاهی حرکت مناسبی در جهت توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری و هتل داری ایجاد خواهد شد. وی اضافه کرد: در این سایت نمایشگاهی اتاق های بازرگانی، تعاون، خانه صنعت و معدن و شهرداری کرج به عنوان اعضای هیات موسس نقش خواهند داشت. بنا مولایی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی در دوران پسا تحریم نیازمند آن است که شعار زیبای دولت در خصوص تبدیل تصدی گری دولت به نظارت و هدایت تحقق یابد. رییس اتاق بازرگانی البرز همچنین همیاریهر چه بیشتر دولت در آزاد سازی قیمت ها با هدف رقابت سالم در بین صاحبان تولید را مورد تاکید قرار داد. وی در بخش دیگر اظهاراتش گفت: هیات های تجاری و بازرگانی کشورهای مختلف که به ایران سفر کرده اند اکثرا برای عقد قرار داد همکاری صنایع بزرگ دولتی را نشانه گرفته اند این در حالی است که باید آنها را به سمت صنایع کوچک و متوسط هدایت کرد تا بستر برای ایجاد فضای کسب و کار در توسعه اقتصادی کشور فراهم شود. رییس اتاق بازرگانی البرز همچنین ضرورت در اولویت قرار دادن تولید و صادرات در بخش صنایع غذایی حلال را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایران اسلامی باید در این زمینه پیشتاز باشد که این مهم با برنامه ریزی اصولی و تشویق صاحبان سرمایه تحقق خواهد یافت.
رفع مشکلات صنایع استان البرز ضروری است
همچنین در ادامه این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری البرز با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و موانع پیشرو بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به این مهم که دوران پسا تحریم قرار داریم باید انبوه مشکلات بخش تولید با همیاری همه مسوولان ذیربط بر طرف شود. 'عبدالله کامکار پیشنهاد کرد: برای تحقق قتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نشست های تخصصی مربوطه به دوران پسا تحریم به صورت کارگاهی ،عملی و عملیاتی لازم و ضروری است. وی ادامه داد: سرمایه در گردش، بدهی و معوقه بانکی، بخشودگی جرایم تسهیلات دریافتی از جمله مشکلات صنعت است که با بررسی هرچه بیشتر باید درتلاش برای رفع آنها باشیم. وی با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور تاکید کرد: با ارایه راهکارهای اساسی و علمی می توان چرخه تولید را کیفی تر چرخاند و از آن نهایت بهره را در جهت شکوفایی اقتصادی برد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود