7 دی 1395
شماره خبر: 172047

تولید برخی گیاهان دارویی درآمد کشاورزان را تا 10 افزایش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تولید برخی گیاهان دارویی درآمد کشاورزان را تا 10 افزایش می دهد


وزیر جهاد کشاورزی گفت که تولید برخی گیاهان دارویی می تواند درآمد کشاورزان را تا 10 برابر افزایش و مصرف آب را در مقایسه با محصولات زراعی دیگر تا یک سوم کاهش دهد.
محمود حجتی در جریان بازدید از شرکت گیاهان دارویی سبز زندگی در شهرک صنعتی بهارستان کرج که یک شرکت دانش بنیان با فرآوری گیاهان دارویی است و انواع داروهای گیاهی برای مصارف پزشکی در بازار های داخلی و خارجی را تولید و عرضه می کند، گفت: در صورت ایجاد تقاضا، تولید ساز و کار متناسب با تقاضا را پیدا کرده و به جریان می افتد. وی ادامه داد: با توجه به ویژگی منحصر به فرد کشور در گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات، بهره گیری از ظرفیت های این حوزه برای اشتغالزایی، تولید ثروت و ارز آوری از طرح های اقتصاد مقاومتی است. حجتی تصریح کرد: تحریک و افزایش تقاضا و فرآوری دانش بنیان برای تولیدات گیاهان دارویی، موتور محرکه زنجیره گیاهان دارویی است. وی اضافه کرد: صنایع فرآوری، بسته بندی و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی، اشتغال و کسب و کار و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم تبدیل تقاضای سنتی به تقاضای تجاری محصولات فراوری شده تاکید کرد و گفت: تبدیل تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود