2 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 23895

حضور هیأت تجاری چین در اتاق البرز و مذاکرات تجاری

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حضور هیأت تجاری چین در اتاق البرز و مذاکرات تجاری


سپیدارآنلاین: یک هیأت تجاری- اقتصادی ازکشور چین به سرپرستی معاون سازمان بازرگانی و صنایع تیانجین، براي بررسي فرصت‌هاي سرمايه‌ گذاري در ايران و راه‌ كارهاي افزايش حجم مبادلات دو كشور، مهمان اتاق بازرگانی البرز بود.
در اين جلسه که با حضور مسئولان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی برگزار شد بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی و نیز افزایش ارتباط بازرگانان و تولیدکنندگان چینی با طرف های تجاری ایرانی جهت مشارکت در پروژه های مختلف تأكيد شد. در ابتدای این دیدارحسین طوسی رئیس اتاق ضمن خوش آمد گویی به اعضای هیأت اظهار داشت: کشور ایران و چین دارای روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار دیرینه هستند و این روابط به 2200 سال قبل بر می گردد. وی وجود جاده ابریشم را در مسیر دو کشو ر بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: وجود جاده ابریشم و اتصال مبادلات تجاری از آسیای میانه تا غرب نشانگر تاثیرگذار بودن این دو کشور است. رئیس اتاق البرز در خصوص ظرفیت های استان البرز اعلام کرد: استان البرز یکی از استانهای جوان و تازه تاسیس ایران بوده که از لحاظ صنعت، تولید وکشاورزی دارای رتبه درجه یک و پیشرفته محسوب می شود که وجود شرکت های بازرگانی، صنعتی، تولیدی و غیره بیانگر این موضوع است. وی یادآورشد اتاق بازرگانی البرز علاقه مند به ایجاد روابط تجاری و بسترهای مناسب بین دو استان البرز و تیانجین است. طوسی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نامه اتاق البرز با سازمان توسعه تجارت بین الملل تیانجین ابراز امیداوری کرد با وجود این تفاهم نامه بسترهای مناسبی در زمینه مبادلات تجاری بین دواستان برقرار شود. وی تاکید کرد: وظیفه اتاق بازرگانی البرز ایجاد امکانات و بسترهای مناسب برای فعالین بخش خصوصی این استان برای آشنایی با کشورهای دیگر است. رئیس اتاق البرز یادآورشد: استان البرز دارای تولید کنندگان و واحدهای صنعتی در زمینه غذایی، بهداشتی، دارویی، نساجی، ساختمانی، پلیمری و همچنین تولیدات گسترده ای در زمینه محصولات دامی و کشاورزی است و این تولیدات می تواند در تامین کالاهای مناسب برای بازار کشور پرجمعیت چین موثر باشد. وی ابراز امیدواری کرد در ادامه روابط تجاری بین دو کشور محصولات ایرانی در فروشگاههای مختلف کشور چین عرضه و در مقابل برخی مواد اولیه و خام واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز از این کشور وارد شود. طوسی تاکید کرد: اعتقادما بر این است که در مقابل مواد مورد نیاز صنعت و مواد اولیه از کشور چین تولیدات صنعتی خود را به این کشور صادر کنیم؛ تا دارای یک تراز بازرگانی مثبت و موازی باشیم. به اعتقاد وی از دیگر وظایف اتاق های بازرگانی مرتفع کردن موانع و مشکلات مبادلات تجاری کشورها است. طوسی تصریح کرد: از موافقت نامه های انجام نشده ، مبادلات کالاهای غیر فرآوری شده مثل محصولات کشاورزی و دامی بین دو کشور است که امیداوریم با پی گیری اتاق البرز مقدمات انعقاد این موافقت نامه انجام شود. وی اظهار داشت: از مهمترین شرایط ایجاد و توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور وجود یک سیستم نقل و انتقال پولی و بانکی است که در بعضی موارد مشکلاتی در این زمینه برای تجار به وجود آمده است که امیدواریم مسائل بانکی بین دو کشور توسعه پیدا کرده و راهکاری برای تسریع مبادلات پولی اندیشیده شود. طوسی در خصوص برگزاری و شرکت در نمایشگاه تجاری دو کشور گفت: ما علاقه مند هستیم در برگزاری و شرکت تجار و بخش خصوصی استان تسهیلات لازم را فراهم کنیم و همچنین کمک کنیم هیأت های تجاری دو کشور و دو استان اعزام و پذیرش شوند و این کمک موجب آشنایی و توسعه روابط تجاری دو کشور خواهد شد.
بندر تیانجین یک بندر با شرایط بسیار مناسب تجاری
جیانگ گوانجیان معاون مدیر کل سازمان بازرگانی تیانجین ابراز امیداوری کرد تجارت بین ایران و چین به مرز 50 میلیون دلار برسد.وی افزود: ما علاقه مند به سرمایه گذاری کشور های دیگر در تیان جین هستیم و سال گذشته شاهد جذب 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان بودیم. معاون مدیر کل سازمان بازرگانی تیانجین تصریح کرد: بندر تیانجین یک بندر با شرایط بسیار مناسب و دارای پتانسیل های مناسبی مانند منطقه ویژه اقتصادی پیام است. وی ابراز امیداوری کرد روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان در زمینه های مختلف صنعتی و تولیدی افزایش یابد.
فرودگاه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود