4 مرداد 1391
شماره خبر: 9388

اختصاص بودجه برای توزیع مرتبط با موضوع عفاف در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اختصاص بودجه برای توزیع مرتبط با موضوع عفاف در البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از اختصاص بودجه برای توزیع مرتبط با موضوع عفاف در البرز خبر داد.
مجتبی ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به افزایش تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و تمرکزی که بر روی منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان از سوی غربی‌ها مشاهده می‌شود، باید از تمام ابزارهای فرهنگی که در اختیار داریم برای مقابله با این تهاجم استفاده کنیم. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه طی ماه‌های اخیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران، علمای دینی و روحانیت معظم و بالاخره اکثر خانواده‌های متدین و انقلابی انتقادها بسیاری به بدپوششی برخی‌ها ابراز داشته و از مسئولان و دستگاه‌های متولی امر خواسته‌اند تا برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه تلاش تاثیرگذار داشته باشند. این مسئول با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی امور فرهنگی کشور در این زمینه پیشگام بوده، گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید مدیران و تصمیم‌سازان اصلی فرهنگی کشورمان مورد تاکید قرار گرفته، استفاده از فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای ترویج عفاف و حجاب است.
اختصاص بودجه برای توزیع مرتبط با موضوع عفاف در البرز
ابراهیمی بیان داشت: در همین زمینه وزارت ارشاد طرحی را در دست اجرا دارد تا کتب مرتبط با موضوع عفاف و حجاب را تهیه و در میان جوانان توزیع کند. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: در همین راستا اداره کل ارشاد استان البرز نیز بخشی از بودجه فرهنگی سال 91 را به اجرای این طرح اختصاص خواهد داد. این مسئول تاکید کرد: بر این اساس بودجه لازم برای تهیه کتب فوق در اختیار مدیران مربوطه قرار گرفته و پس از تهیه این کتاب‌ها طی یک برنامه‌ منظم در اختیار جوانان استان البرز قرار خواهد گرفت. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه میزان بودجه برای این طرح اختصاص یافته است؟‌ گفت: با توجه به اینکه بودجه فرهنگی از ابتدا به طور دقیق مشخص نمی‌شود و باید ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها بر اساس دستورالعمل‌های قانونی اقدام به جذب بودجه کنند، این رقم به طور دقیق مشخص نشده است. ابراهیمی افزود: به همین دلیل بر اساس تراکم جمعیتی در استان البرز و امکانات فرهنگی موجود در فاز نخست بخشی از کتاب‌های مورد نیاز جوانان تهیه و در ادامه با برآورد استقبال از طرح و همچنین نیاز کلی استان، بودجه نهایی را در اختیار بخش‌های مربوطه قرار خواهیم داد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح بتواند گامی موثر در حوزه آگاه‌سازی نسل جوان و آماده‌سازی آنها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود