25 مرداد 1391
شماره خبر: 10289

كارگروه تخصصی بحران در اداره كل راه و شهرسازی البرز تشكیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

كارگروه تخصصی بحران در اداره كل راه و شهرسازی البرز تشكیل شد

سپیدار آنلاین: كارگروه تخصصی بررسی حمل و نقل ، شریانهای حیاتی ، بلایای طبیعی در اداره كل راه و شهرسازی استان البرز تشكیل شد.
قدرت الله ضیایی فر' ، مدیر كل راه و شهرسازی استان گفت: باید بتوانیم با مقاوم سازی و آموزش، خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی را به حد اقل برسانیم.
وی افزود: شریانهای اصلی هر استانی در دست راه و شهرسازی است و هنگام بروز بحران امدادرسانی ها از طریق راهها انجام می شود كه با توجه به این نكته راهها باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد. وی بیان داشت: از لحاظ وسعت جاده ای نیم درصد جاده های كشور متعلق به استان البرز است كه این نیم درصد 18 درصد از بار ترافیكی كل كشور را به دوش می كشد این در حالی است كه استان تهران با داشتن 5/1 درصد از حجم وسعت جاده ای 9 درصد از بار ترافیكی به آن تعلق دارد و این بیانگر فشار بر جاده های استان البرز است. این مسئول بیان داشت: باید برنامه ریزی هایی برای ساختن راه های جایگزین برای استفاده در مواقع بحران انجام شود. ضیایی فر گفت: در بسیاری از مواقع در هنگام بروز بلاهای طبیعی قبل از اطلاع مسئولین، اداره كل راه و شهرسازی در بخش راهداری به نحو احسن و در كمترین زمان ممكن اقدام به بازگشایی محور های مسدود می كند و این موضوع نشانگر حساسیت بیش از حد راهها است اما متاسفانه در بحث اعتبارات با بی مهری مسئولان در تخصیص اعتبارات مواجه ایم كه این امر باید مورد تدبیر بیشتری قرار گیرد.


منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود