15 فروردین 1394
شماره خبر: 139673

پایگاه مسجد بهترین مکان برای تحقق شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی»

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پایگاه مسجد بهترین مکان برای تحقق شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی»


معاون تهذیب و آموزش حوزه های علمیه استان البرز گفت: مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یکی از جایگاه های اساسی برای تحقق شعار « ملت و دولت، همدلی و همزبانی» است.
حجت الاسلام حسین ملکی، معاون تهذیب و آموزش حوزه های علمیه استان البرز در خصوص مدیریت مساجد و نقش تاثیرگذار مساجد در تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" گفت: مدیریت مسجد یکی از دشوارترین و پیچیده ترین انواع مدیریت است، که در مساجد با محوریت امام جماعت و همکاری هیات امنا و نمازگزاران می تواند زمینه مناسبی برای رشد و تعالی امور مسجد باشد. به گفته وی، یکی از قوت های مدیریتی مساجد بهره مندی از خرد جمعی است، که این خرد جمعی می تواند در تقابل ها با مشکلات بسیاری از تهدیدها را تبدیل به فرصت کند. این مسئول با در نظر گرفتن این مهم که نام گذاری سال جدید با عنوان سال همدلی و همزبانی ملت و دولت با همراهی و هدایت امام جماعت مسجد به معنای حقیقی می تواند محقق شود، تصریح کرد: امام جماعت مسجد به عنوان مدیر و رهبر مسجد مدیر یک محله نیز تلقی می شود، از این رو ارتباط موثری با مردم دارد و در راستای هم دلی و هم زبانی با دولت و مردم نقش اساسی می تواند داشته باشد. وی با توضیح حقیقت هدف بنای مسجد النبی(ع) در مدینه منوره به عنوان یکی از مساجد نمونه اسلام است، توضیح داد: مسجد النبی(ع) تنها تاسیس یک عبادتگاه صرف نبوده است، بلکه پی ریزی یک مدرسه بزرگ اسلامی ، یک دانشگاه عظیم انسان سازی بود و به تعبیر دیگر تاسیس یک فرهنگ ناب بوده است آن هم فرهنگ جاری در پیکره جوامع بشری و انسانی است. ملکی با بیان این مطلب که با ملاحظه در تاریخ در می یابیم تمام امور آموزشی، تربیتی و فرهنگی پیش از تاسیس مدارس و دانشگاه ها حتی حوزه ها در مساجد رقم خورده است آن را از افتخارات مساجد خواند و افزود: در دوره اهل بیت(ع) رفع مشکلات خانوادگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و حتی قضاوت ها و تحصیل همه و همه در مسجد انجام می شد، از این مسجد نقش اساسی در ارتباط مردم با مسئولان داشت.
معاونت تهذیب و آموزش حوزه های علمیه استان البرز در پایان تصریح کرد: یک مسجد پایگاه فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی و زمینه تحقق شعار همدلی و هم زبانی میان دولت و ملت است.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود