4 شهریور 1394
شماره خبر: 147926

بازديد کارشناسان آلمانی از پژوهشکده گياهان دارويی مجتمع تحقيقاتی شهدای جهاد دانشگاهی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بازديد کارشناسان آلمانی از پژوهشکده گياهان دارويی مجتمع تحقيقاتی شهدای جهاد دانشگاهی


کارشناسان و متخصصان ايرانی مقيم کشور آلمان از پژوهشکده گياهان دارويی مجتمع تحقيقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز بازديد کردند.
اين گروه آلمانی به سرپرستی دکتر محمد رضا خوشخوی يزدی، مسئول دفتر همکاری‌های شرکت زرين کوه که از شرکت‌های مستقر در پارک علم وفناوری البرز است، از پژوهشکده گياهان دارويی بازديد کردند و با مديران و کارشناسان اين مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداختند. دکتر جاويد خطيبی، رئيس هيئت مديره شرکت زرين کوه در حاشیه این بازدید گفت: دکتر يزدی از اعضای هيئت علمی دانشگاه مونستر آلمان است که در زمينه بيوتکنولوژی ، کشت بافت و مجموعه رشته شيمی فعاليت می‌کند و اين بازديد در راستای همکاريهای تخصصی پژوهشکده گياهان دارويی است که در صورت موافقت طرفين، انجام مشترک پروژه‌های تحقيقاتی، باز آموزی اساتيدايرانی و ساير فعاليت‌های مشترک در اين حوزه انجام خواهد گرفت. رئيس انجمن مسئولان کنترل کيفيت استان البرز در ادامه به فناوری های نوين اشاره کرد و افزود: در حوزه فناوری‌های نوين هم اکنون نسبت به شناسايی و مراحل انتقال دانش رنگ های هوشمند که قابليت عايق انرژی، جذب رطوبت و بو، ضد غبار، بازتاب انرژی تابشی بدون ضررهای زيست محيطی در حين اجرا برای انواع پوشش های داخلی و خارجی ساختمان ها که بر اساس نانو سراميک و کامپوزيت ساخته می شود در حال فعاليت هستيم و اميدواريم بتوانيم گام مثبتی در اين زمينه برداريم. دکتر خطيبی در ادامه به ساير فعاليتهای شرکت زرين کوه اشاره کرد و گفت: با توجه به ضعف قير و آسفالت، برنامه انتقال دانش و توليد مواد افزودنی اصلاح کننده قير ، تحت ليسانس شرکت زرين کوه را داريم. همچنين تصميم داريم در کليه طراحی های مهندسی ساختمانی که توسط شرکت زرين کوه انجام می شود از فناوران مستقر در پارک علم و فناوری البرز و ساير توليد کنندگان فناور کشور حداکثر بهره برداری را داشته باشيم و اين کار از طراحی، ساخت و تجهيز ساختمان ها و محوطه های مستقر در پارک علم و فناوری البرز آغاز خواهد شد.
دبير انجمن علمی بتن ايران اظهار کرد: تفکر ما اين است که از مخترعين و فناوران خارجی و توليد کنندگان قبول کار کنيم و واسطه های موجود را حذف کنيم. توانمند سازی فارغ التحصيلان و متخصصان ايرانی در راستای ارتقا قابليت علمی با هدف کار آفرينی و تجاری سازی فناوری ها و حذف تحقيقات صرف کتابخانه ای و بی نتيجه از اهداف و برنامه های ماست. خطيبی گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد که با بکار گرفتن تخصص و فناوری می توان بر بخش عمده ای از آنها غلبه کرد، مسائلی همچون ترافيک، عبور اتوبان ها از داخل شهرها، بحران آب، بهسازی و سالم سازی آب آشاميدنی از املاح سنگين و خطر ساز، بازيافت فاضلاب و آب‌های لب شور که در استانهای البرز، تهران و قزوين به عنوان معضل وجود دارد می تواند با همکاری متخصصين و فناوران داخلی و خارجی و با ارائه راه حل‌های علمی و استاندار جهانی برطرف شود. خطيبی در پايان فعال شدن اقتصاد دانش بنيان در بخش خصوصی را مهمترين عامل برون رفت از مشکل اشتغال فارغ التحصيلان بيکار عنوان کرد و یادآورشد: شرکت زرين کوه به عنوان مصداق عملی اين موضوع می تواند در استان البرز اين امر را توسعه دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود