21 آبان 1394
شماره خبر: 152706

انسانی که زندگی خود را براساس رضایت خدا تنظیم کند به مقام «رضا» می‌رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انسانی که زندگی خود را براساس رضایت خدا تنظیم کند به مقام «رضا» می‌رسد


آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه انسان یک‌باره به مقام رضا نمی‌رسد، گفت: انسانی به مقام رضا می‌رسد که زندگی خود را بر طبق رضایت خدا تنظیم نماید ورفتار و عمل خود را بر اساس رضای الهی ببندد.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در ادامه سلسه جلسات درس اخلاق خود که در مصلای امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، با اشاره به حدیث معراج اظهار داشت: عبادت 10 جزء دارد که 9 جزء آن طلب رزق و روزی حلال است. وی افزود: سکوت از دیگر مواردی است که تاکید فراوانی بر کم‌گویی و پرهیز از هرگونه سخن گفتن بیش از اندازه شده و کسانی که زیاد سخن می‌گویند دارای نقصان عقلی می‌شوند. نماینده ولی‌‎فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انسان عاقل کم و به موقع حرف می‌زند و در موضوع سخن می‌گوید، بیان کرد: خاصیت سکوت این است که انسان را حکیم می‌کند و میوه سکوت حکمت است. وی با بیان اینکه عالم باسواد برخی اوقات نمی‌داند که علم را در کجا صرف کند، خاطرنشان کرد: کسی که علم را در جای خود مصرف کند حکیم است و حکیم صفت خداوند متعال است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه یکی از ثمرات حکمت "یقین "است، افزود: انسانی که به مقام یقین برسد به برخی از ظواهر دنیا بی‌توجه شده و زندگی برای وی با دیدی که مردم دارند فرق می‌کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان فردی که به مقام یقین برسد به مقام رضا نیز می‌رسد، گفت: مقام رضا مقام بسیار بالایی است و از دستورت خدا است و ما باید طبق رضای الهی عمل کنیم. آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه انسان یک‌باره به مقام رضا نمی‌رسد، گفت: انسانی به مقام رضا می‌رسد که زندگی خود را بر طبق رضایت خدا تنظیم کند و رفتار و عمل خود را براساس رضای الهی ببندد.
وی با بیان اینکه کسی که خودبین است به مقام رضا نمی‌رسد، اظهار داشت: خداوند بنده‌ای را که دوست دارد به چیزی مبتلا می‌کند که خیر انسان در آن است و او را از یک شر برای رسیدن به خیر نجات می‌دهد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه خداوند بیشتر از انسان از صلاح وی باخبر وآگاه است، گفت: انسان برخی اوقات خود را به گرفتاری می‌اندازد. وی با بیان اینکه شکر نعمات خداوند در هر زمانی لازم و ضروری است، عنوان کرد: شکرگذاری در مقابل نعمت و صبر در مقابل بلا لازم بوده و خداوند کسی را که مقدرات الهی راضی باشد وی را در مقام صدیقین قرار می‌دهد. امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رضایت خداوند در ترک دروغ، ربا، رشوه و سایر اعمال منع شده است، اظهار داشت: انسان زمانی که به رضایت خداوند عمل کند اسمش در مقام صدیقین قرار می‌گیرد. نماینده ولی فقیه در البرزا اشاره به اینکه کسی که به مقدرات خداوند راضی بوده و به ان عمل کند بهترین انسان‌ها است گفت: در درون انسان بتی به نام خودم است و باید پای خود را برای رسیدن به مقامات معنوی روی آن گذاشت. رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه احادیث و روایات چراغ راه انسان است، گفت: خداوند می ‌فرمایند کسی که به رضای من عمل کند سه خصلت را با وی همراه می‌کنم. وی افزود: مورد اول شکری به وی یاد می‌دهم که با جهل مخلوط نیست، مورد دوم ذکری را با وی همراه می‌کنم که با فراموشی همراه نیست و مورد سوم محبتی به وی می‌دهم که محبت مخلوط ندارد و محبت خالص است. امام جمعه کرج گفت: چشم انسانی که به عظمت و جلال خدا باز شود و محب خدا عظمت و جلال خدا را بشناسد هیچ علمی از وی پوشیده نیست و در روز و شب با خدا مناجات می‌کند.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود