30 فروردین 1395
شماره خبر: 161417

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مقام اول کشور در مسابقات ملی مکانیک سیالات را از آن خود کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مقام اول کشور در مسابقات ملی مکانیک سیالات را  از آن خود کرد


اولین دوره مسابقات ملی مکانیک سیالات با شرکت 20 تیم در بخش عملی مسابقات به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
در این مسابقات که در بخش عملی در دو گرایش کشتی فلنتنر و توربین بادی برگزارشد، تیم سوماموس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور میلاد سخنگو، عباس محمدی، محدث سخنگو، آرمان ایازی و شیما قهرمانی با ساخت توربین باد حلزونی برای اولین بار در ایران و با خروجی برق دو برابر تیم دوم، مقام اول کشور را کسب کرد. میلاد سخنگو از اعضای این تیم گفت: این نسل از توربین‌های بادی تنها در انحصار کشور آلمان است که اعضای این تیم نسخه پرتوتایپ آن را در انجمن علمی مهندسی مکانیک طی 6 ماه تولید کردند. وی افزود: این توربین از نوع درگ بیس بوده و راندمان قابل توجهی نسبت به توربین‌ها بادی دارای ایمپلر- لیفت بیس (ایرفولی) دارد . با توجه به سایز کوچک و عملکرد در سرعت‌های باد پایین می توان از این مدل برای تامین بخشی از برق مصرفی خانگی با نصب در بام خانه استفاده شود.
گفتنی است در این مسابقات دانشگاه صنعتی شریف مقام دوم و مرکز آموزش عالی فیروزآباد مقام سوم را کسب کردند. از سوی دیگر در دهمین دوره مسابقات ملی کمیکار (ماشین‌های شیمیایی) به میزبانی دانشگاه اصفهان و تحت نظر انجمن علمی شیمی ایران نیز که با شرکت 38 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از انجمن علمی مهندسی مکانیک با استفاده از نسل جدید پیل‌های خشک که برای اولین بار در نسخه آزمایشگاهی توسط این تیم ساخته شده بود موفق به تامین انرژی محرک ماشین شده و رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های کشور به دست بیاورد.
این مسابقات در دو مرحله کنفرانس علمی و عملکرد در دو روز برگزار شد که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج: پریسا میرزانیا، پریا میرزانیا، سودابه هداوند و محمد مهدی غیاثوند در بخش علمی نیز حائز رتبه دوم شدند و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی رشت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را کسب کردند. همچنین تیم KSME واحد کرج با حضور رامین لطفی ، میلاد سخنگو ، محدث سخنگو در اولین دوره مسابقات مکانیک سیالات در بخش کنفرانس علمی(نماهنگ) با تشریح و ساخت دستگاه مبدل حرارتی ورتکس تیوب(لوله گردابه) و بیان پدیده جدایش گرمایی با استفاده از تئوری‌های موجود در علم مهندسی مکانیک حائز رتبه دوم این بخش از مسابقات شد و دو تیم از دانشگاه صنعتی اصفهان مقام اول و سوم را به دست آوردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود