12 خرداد 1395
شماره خبر: 164147

تصویب قانون عضویت ایران در موسسه «اسمیک»

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تصویب قانون عضویت ایران در موسسه «اسمیک»


رئیس سازمان استاندارد از تصویب قانون عضویت جمهوری اسلامی ایران در مركز استاندارد و اندازه شناسی كشورهاى عضو سازمان همكاری هاى اسلامى «اسمیک» خبر داد.
نیره پیروز بخت در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد که در محل این سازمان واقع در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت سازمان ملی استاندارد در رابطه با مقوله حلال از هشت سال پیش در سطح ملی و منطقه ای و حوزه کشورهای اسلامی آغاز شد و متعاقب تشکیل موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی، سازمان ملی استاندارد فعالیت های عدیده ای را پیش گرفت و موفق شد بعد از گذشت سال ها به عضویت هیئت مدیره این موسسه درآید. وی با بیان اینکه به سبب هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزات جهادکشاورزی توانستیم مباحث را در دو بُعد شرعی و فنی استاندارد پیش ببریم، افزود: استاندارد غذای حلال یکی از مهم ترین ویژگی ها و موفقیتی هایی است که کشور جمهوری اسلامی ایران در طول این سال ها به دست آورده است.
اجرای استاندارد غذای حلال منطبق با فقه جعفری
رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: استاندارد غذای حلال پیش از این بیشتر منطبق بر فقه اهل سنت بود از این رو ما به عنوان کشور شیعه بالغ بر ۱۲۰ پیشنهاد را به این موسسه ارائه کردیم و سرانجام با حضور نمایندگان فعالان در جلسات «اسمیک» موفق شدیم استاندارد غذای حلال با انطباق بیش از ۹۸ درصد فقه شیعیه جعفری تعیین شود که این امر نقط مثبتی برای کشور است.
پیروزبخت با بیان اینکه برای سازمان ملی استاندارد که در این امر پیش قدم بود چندین قانون نظیر ذبح و صید سپرده شده است، گفت: در حال حاضر قانون عضویت جمهوری اسلامی ایران در اسمیک به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است. وی با اشاره به امضای دستورالعمل بین سازمان ملی استاندارد و نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، گفت: باید فعالیت های مرتبط با علامت استاندارد حلال بر تمامی حوزه در سطح کشور آغاز شود.
علامت استاندارد حلال در کشور اجرایی می شود
پیروز بخت تصریح کرد: با امضای دستور العمل بین نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و سازمان استادارد، علامت استاندارد حلال در کشور اجرایی می شود.رئیس سازمان ملی استاندارد یادآور شد: استفاده از علامت استاندارد حلال در وهله نخست به صورت داوطلبانه صورت می پذیرد چرا که این لوگو برای صادرات مورد نیاز است. رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: علامت استاندارد حلال برای محصولات غذایی با امضای نماینده ولی فقیه در وزات جهادکشاورزی و سازمان ملی استاندارد به منظور توجه به دو امر مهم شرعی و فنی صورت می پذیرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود