6 تیر 1395
شماره خبر: 165355

نارسایی حوزه اقتصاد و فرهنگ به دستگاه قضا ختم می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نارسایی حوزه اقتصاد و فرهنگ به دستگاه قضا ختم می‌شود


معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نارسایی حوزه اقتصاد و فرهنگ به دستگاه قضا ختم می شود به همین سبب باید به منشا دعاوی توجه شود.
احمد تویسرکانی در مراسم افتتاح ساختمان ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوجبلاغ که با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: قضا در نظام اسلامی وجه حاکمیت حکومت اسلامی و از شئونات نبی اسلام بوده و جایگاه والایی دارد. وی با بیان اینکه همواره در نظام مقدس جمهوری اسلانی اهتمام جدی برای ارتقاء کیفیت در دستگاه قضایی وجود دارد، افزود: محدودیت، مشکلات و کمبودهای موجود همواره سبب می شود آنطور که شایسته است نتوانیم به مردم خدمتگذاری کنیم اما تلاش های زیادی انجام شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: امید است با رفع موانع بتوانیم زمینه خدمتگذاری بهتر و مناسبتری به مردم داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه البرز استان مهمی است که در جوار تهران قرار گرفته و شاید سرریز بسیاری از مشکلات تهران در البرز است، گفت: باید زمان ایجاد استان پیش بینی های لازم و زیرساخت ها مورد توجه قرار می گرفت تا فضا و زمینه لازم برای ارائه خدمات در استان البرز فراهم شود.
لزوم اولویت بندی منابع در حوزه هزینه
وی با تاکید بر اینکه این ساختمان نیاز ضروری منطقه بود که در این استان شکل گرفته است، افزود: به لحاظ حساسیت و نیاز های بالای این منطقه در حد وسیع و توان تلاش کردیم این مشکلات را کاهش داده تا به نتیجه مطلوب برسیم. وی بیان کرد: ابزار، امکانات و منابع باید برای ارتقاء خدمت رسانی و ارائه خدمات بهتر به مردم باشد چرا که شان کارکنان نظام برای خدمتگزاری به مردم است. رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در مجموعه سازمان ثبت که مجموعه قدیمی و پیچیده است با گرفتاری هایی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز به همت و تلاش کارکنان در سراسر کشور بخش زیادی از این مسائل برطرف شده است، گفت: با اتخاذ روش های مناسب و شیوه های صحیح مدیریتی از این منابع محدود استفاده درست صورت می گیرد. وی خاطر نشان کرد: امروز در کشور استفاده درست و صحیح از منابع باید مورد توجه و در حوزه هزینه کرد منابع اولویت بندی صورت گیرد. وی با تاکید بر لزوم توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری همچنین توجه به باید ها و نبایدها، بیان کرد: اگر کم توجهی به این امر صورت گیرد به طور حتم از مجموعه منابع نمی توانیم نهایت استفاده را ببریم. تویسرکانی با اشاره به اینکه شاید در حال حاضر نظام اداری ما در یک وضعیت مطلوب از جهت بهره وری قرار نداشته باشد، گفت: به طور قطع منابع بسیاری خوبی داریم که اگر در یک مدار صحیح مورد استفاده قرار گیرد زمینه پیشرفت و خدمت به مردم بیش از گذشته فراهم می شود از طرفی در مجموعه اسناد در صدد این توجه و نظارت کافی هستیم.
ضرورت توجه به منشا دعاوی
وی گفت: برخی از خسارات قابل مطالبه ولی برخی از خسارت ها پنهان است از این رو باید تلاش شود هزینه های پنهان روز به روز کمتر و بهره وری افزایش پیدا کند چرا که باید برای رضایتمندی مردم گام برداریم. وی با بیان اینکه تردد مکرر مردم به دستگاه ها هزینه های سنگینی را به مردم و دولت وارد می کند از این رو باید در بخش های مختلف ورود کرده و امور را مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: اکنون اگر نارسایی در حوزه اقتصاد وجود داشته باشد و در حوزه فرهنگ ناهنجاری داشته باشیم انتهای آن به دستگاه قضا ختم می شود به همین سبب باید به منشا دعاوی توجه شود. رئیس ثبت اسناد و املاک کشور افزود: باید بتوانیم جامعه را ساماندهی کنیم تا نزاع ها کاهش پیدا کرده و هزینه ها درست صورت گیرد. وی در پایان با تاکید بر اینکه اعمال مدیریت درست، توجه به برنامه ریزی صحیح، همدلی و همگرایی دستگاه ها باید مورد توجه باشد، گفت: بخشی از انرژی ما به خنثی کردن دعاوی بیهوده باعث ایجاد هزینه های پنهان بیشتر می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود