18 فروردین 1397
شماره خبر: 193464

بیش از 600 هزار پرونده قضایی درالبرز مختومه شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از 600 هزار پرونده قضایی درالبرز مختومه شد


رئیس کل دادگستری البرز اعلام کرد که بیش از 600 هزار پرونده در دادسراها، محاکم بدوی ، تجدیدنظر و شورای حل اختلاف سال گذشته در این استان مختومه شد.
، احمد فاضلیان در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه درالبرز و امام جمعه کرج با اشاره به تنگناهای موجود دستگاه قضایی دراستان البرز افزود: بخشی از این پرونده ها مربوط به سال های گذشته بود که مراحل قضایی را پشت سرگذاشتند. این مسئول ادامه داد: با اینکه در بخش کادر اداری 60 درصد و در بخش قضات 40 درصد کمبود داریم اما تلاش صادقانه برای خدمات رسانی به مردم ادامه دارد، ضمن اینکه کمبودها در بخش امکانات زیر ساختی محسوس است. وی بیان داشت: سال 96 برای دستگاه قضایی البرز پرکار بود که رسیدگی سریع به پرونده های قضایی از ویژگی های این سال به شمار می رود.فاضلیان گفت: تعداد پرونده‌های ورودی سال گذشته به محاکم دادگستری استان، 508 هزار پرونده بود و با وجود اینکه تعداد ورودی های این سال نسبت به سال 95 رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد، اما دستگاه قضایی به خوبی فعالیت کرد. وی افزود: در شورای حل اختلاف استان نیز میزان ورودی پرونده‌ها در سال 96 حدود 97هزار پرونده بوده و همزمان 96 هزار پرونده مختومه شد که از این تعداد پرونده مختومه، بیش از 10هزار پرونده به صلح و سازش انجامید. ی ادامه داد: امیدواریم با تداوم برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگی بتوانیم میزان ورودی پرونده ها را بازهم کاهش دهیم. رئیس کل دادگستری البرز در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و اشتغال اقدامات مهمی انجام شده که تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری برای رفع مشکل تولیدکنندگان از جمله اقداماتی بوده که در کشور کم نظیر است.
فاضلیان افزود: در حوزه حفظ منابع طبیعی و مقابله با زمین‌خواری نیز سال گذشته، 250 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج و با احکام قضایی خلع ید شد. وی ادامه داد: دستگاه قضایی همواره تلاش داشته مساعدت لازم را به دستگاه‌های اجرایی بکند تا وقفه‌ای در پیشبرد پروژه‌ها و خدمات رسانی به مردم ایجاد نشود. استان البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر به علت کثرت جمعیت دارای حجم بالای پرونده های قضایی در کشور است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود