26 فروردین 1393
شماره خبر: 119768

فیلم طبقه حساس در سینما هجرت کرج نقد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فیلم طبقه حساس در سینما هجرت کرج نقد شد


مسئولین، روحانیون، هنرمندان و علاقه مندان به هنر سینما در البرز در سینما هجرت کرج گرد هم آمدند و در چهارمین جلسه "روز سینما" فیلم طبقه حساس را به نقد کشیدند.
چهارمین جلسه "روز سینما" به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز و با همکاری حوزه هنری البرز با حضور مسئولان فرهنگی و همچنین هنرمندان استان با اکران فیلم "طبقه حساس" و نقد این فیلم برگزار شد. حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز پس از اکران فیلم در جلسه نقد و بررسی حاضر و با بیان این مطلب می افزاید: رشوه دادن در دادگاهها و عقب افتادن کار مردم یکی از معضلاتی است که در این فیلم به آن اشاره شده است، شخصیت کمالی پس از اینکه می بیند کارش با رشوه دادن حل نمی شود خودش دست به کار می شود و با نبش قبر کردن که خلاف شرع است مگر در مواقع نیاز، اقدام می کند تا راه چاره ای بجوید.
مسعودی در ادامه تاکید می کند: در این فیلم جایگاه دین تضعیف شده است و کارگردان فیلم باید از کارشناسان دینی بیشتر کمک می گرفت چرا که با ساختن فیلم های کارشناسانه می توان چهره دین و به خصوص مذهب تشیع را به صورت خوب و مطلوب در جامعه جلوه داد. این مسئول یادآور می شود: با نگاه به نیمه خالی لیوان و یا صرفا نیمه پر لیوان نمی توان مشکلات را حل کرد و باید نگاهها دو جانبه باشد تا در پس این نگرش دو جانبه بتوانیم باری از دوش معضلات اجتماع برداریم.
دیالوگ ها و گفتارهای ناروا در سینما در حال تبدیل شدن به الگوهای نامناسب برای مخاطبان است
مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در پایان بیان می کند: پرداختن به مسائل و معضلات جامعه در فیلم ها بدون نظر خواستن از کارشناسان حوزه دین بیراهه رفتن است و خروجی این فیلم ها رفتن مخاطبان به ویژه قشر جوان به سمت و سوی حاشیه ها است. حجت الاسلام علی جلیلی مسئول گروههای هنری تئاتر مذهبی و فعال فرهنگی در البرز در ادامه اضافه می کند: برای نقد فیلم طبقه حساس باید عقبه کارگردان را مورد بررسی قرار دهیم. وی خاطرنشان می کند: فیلمی از کمال تبریزی به نام "پاداش" توقیف شد که به احتمال خیلی زیاد در دوره دولت جدید رفع توقیف خواهد شد و برای مخاطبان اکران می شود. این مسئول در ادامه اظهار می دارد: ابتذال در سینما با بیان دیالوگ ها و گفتارهای ناروا در حال تبدیل شدن به الگوهای نامناسب در میان مخاطبان است که باید توسط مسئولان و متولیان از این امر جلوگیری شود.
فضاهای نقد و گفتگو در حوزه سینما ایران به وجود آمده است
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبانند قبور چند طبقه در آرامستان هاست، گفت: برخی از مردم با این مشکل دست به گریبانند و در این فیلم کارگردان به این مشکل پرداخته است ولی راه حلی ارائه نمی شود. جلیلی یادآور می شود: شخصیت های چندین فیلم از کمال تبریزی روحانیونی هستن که غالبا نقش اول فیلم هستند ولی چالش های که در این فیلم ها به وجود می آید نشان از شائبه ای دارد که کارگردان فیلم در رابطه با روحانیت دارد. وی در ادامه تاکید می کند: نشان دادن آقایان با بدنهای نیمه برهنه در استخر ضرورتی ندارد ولی در این فیلم این صحنه ها دیده می شود. در ادامه کوروش خزائی یکی از نویسندگان و کارگردانان البرزی با بیان این مطلب می افزاید: خوشحالم که فضاهای نقد و گفتگو در حوزه سینما در جامعه به وجود آمده است و این نوید خوبی است. خزائی بیان می کند: عبور از خط قرمزها در سینما و به طور کلی هنر شهامت می خواهد و هنرمندان در تلاش هستند که در این زمینه تابو شکنی کنند ولی همین تلاش ها باعث به وجود آمدن تابویی به اسم عبور از خط قرمزها شده است.
این کارگردان و نویسنده جوان البرزی با اشاره به اینکه نقد کردن ایرادی ندارد، خاطرنشان می کند: مقام معظم رهبری در روز نخست فروردین ماه سال جاری فرمودند هنرمندان نگاه معترض را از دست ندهند و نقد کنند و این نشان از اهمیت نقد در جامعه ما دارد.
برخی از هنرمندان برای صیقل دادن لبه های تیز نقد به سراغ

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود