26 مهر 1391
شماره خبر: 13397

ارائه وام قرض الحسنه به خبرنگاران

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ارائه وام قرض الحسنه به خبرنگاران

سپیدار آنلاین: رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز از ارائه وام قرض الحسنه به خبرنگاران خبر داد و گفت: رسانه های البرز رونق اقتصادی می گیرند.
مهدی کریمایی اظهار داشت: از زمان تاسیس خانه مطبوعات استان البرز تاکنون 31 جلسه هیات مدیره و بیش از 30 جلسه برای تحقق مطالبات خبرنگاران برگزار شده است.
بستان، مدیر خانه مطبوعات استان البرز شد
وی افزود: در پی استعفای علیرضا فرزانه، مهدی بستان با آرای اعضای هیات مدیره به عنوان مدیر خانه مطبوعات استان البرز انتخاب شد.
ارائه وام قرض الحسنه به خبرنگاران
وی در ادامه از ارائه وام قرض الحسنه به خبرنگاران استان خبر داد و افزود: خبرنگارانی که طی سالهای 90 و 91 وام قرض الحسنه دریافت نکرده اند، می توانند تقاضای خود را به خانه ارائه دهند. این مسئول عنوان کرد: در اجرای این طرح پیش بینی شده است که به حدود 50 نفر از خبرنگاران وام قرض الحسنه با تسهیلات مناسب پرداخت شود.
برگزاری سومین اردوی خانه مطبوعات
کریمایی ادامه داد: از ابتدای تاسیس خانه مطبوعات طی سال گذشته دو اردوی تفریحی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان البرز برگزار شده است. رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز یادآور شد: قرار است سومین اردوی خانه مطبوعات استان البرز به استان قزوین و بندرانزلی با حضور اصحاب رسانه برگزار شود.
روند مراحل اعطای مسکن مهر خبرنگاران البرز مطلوب است
وی اظهار داشت: فراخوان ثبت نام از خبرنگاران برای مسکن مهر از سوی خانه مطبوعات اعلام شد که تاکنون 40 نفر از خبرنگاران متاهل در استان ثبت نام کرده اند. این مسئول با اشاره به وجود 130 خبرنگار متاهل در استان خبر داد و گفت: مابقی خبرنگارانی که در مسکن مهر ثبت نام نکرده اند، هرچه سریعتر به دبیرخانه این خانه مراجعه و اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند.
رسانه های البرز رونق اقتصادی می گیرند
کریمایی از رونق اقتصادی در رسانه های این استان خبر داد و اضافه کرد: با اعطای وام، تسهیلات مورد نیاز برای خرید و تجهیز دفاتر به خبرنگاران ارائه می شود. بازرس خانه مطبوعات ایران گفت: خط اعتباری برای کمک به خرید دفاتر به پیشنهاد استان البرز به مجلس ارائه شده است که در صورت تصویب تمامی دفاتر خبری استانهای کشور از این تسهیلات بهره مند می شوند.
انتقاد از مدیرکل ارشاد استان
این مسئول همچنین از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتقاد کرد و گفت: مدیرکل از اختیارات استاندار در جهت رفع مشکلات خبرنگاران استفاده نکرده است. وی افزود: با توجه به برگزاری جلسات مختلف، مدیرکل فرهنگ و ارشاد از اختبارات در جهت تسریع در رفع مشکلات خبرنگاران با توجه به گذشت چند ماه استفاده مطلوبی نکرده است که در این زمینه انتظار همکاریهای بیشتر می شود.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود