9 بهمن 1393
شماره خبر: 136580

آموزش صحیح و تلفظ زیبای الفاظ نماز مورد توجه باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آموزش صحیح و تلفظ زیبای الفاظ نماز مورد توجه باشد


مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تلفظ درست وزیبای کلمات و الفاظ نماز موضوعی مهم است که باید از سوی مربیان پرورشی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
حجت سید جواد بهشتی در همایش معنوی کوثر ولایت که با حضور مربیان پرورشی مدارس در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: اقامه و آموزش نماز همواره مورد تاکید دین اسلام بوده و در احادیث و روایت دینی آمده که آنچه بیش از هر امر دیگری در پیام وحی به پیامبر تاکید شده موضوع اقامه نماز است. وی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت از نشانه های میزان محبوبیت اسلام در کشورهای مسلمان است، گفت: هر چقدر که امت مسلمان به سمت برپایی نماز گرایش داشته باشند نشان می دهد اسلام در میان آن جامعه پویایی دارد و زنده است. وی با بیان اینکه بهترین سن برای آموزش نماز دوره ابتدایی است، افزود: آموزش صحیح نماز واجب و آموزش زیباخوانی آن مستحب است. بهشتی با اشاره به مسئولیت مربیان پرورشی در مدارس گفت: قرائت صحیح نماز، آموزش احکام و معارف نماز از جمله وظایف مربیان و معلمان پرورشی است.
وی همچنین آموزش صحیح نماز و تلفظ درست الفاظ نماز را از مسئولیت های مربیان پرورشی دانست و اظهار داشت: تلفظ درست وزیبای کلمات و الفاظ نماز موضوعی مهم است که باید از سوی مربیان پرورشی در مدارس مورد توجه قرار گیرد. در ابن بخش شاهد کوتاهی هایی هستیم و باید برای آن فکری کرد. مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد شوق و علاقه در دانش آموزان برای خواندن نماز باید با روش های متنوع دنبال شود، گفت: روحیه دانش آموزان و قدرت یادگیری در آنان متنوع است و بر این اساس باید به سراغ شیوه های کار آمد رفت تا به نماز خواندن ترغیب شوند. وی استفاده از شیوه های کلامی و غیرکلامی را موثر خواند و افزود: در انواع روش های غیرکلامی کتاب بهترین وسیله است.
به گفته حجت الاسلام بهشتی والدین، مومنان، حکومت و مسلمانان چهار گروهی هستند که وظیفه برگزاری هرچه بهتر اقامه نماز را به عهده دارند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود