21 بهمن 1394
شماره خبر: 158393

اقدامات فرهنگی در استان البرز به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اقدامات فرهنگی در استان البرز به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود


مسئول بسیج هنرمندان استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات فرهنگی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، گفت: توجه به دغدغه‌های موجود در مورد هنر متعهد باید در عرصه عمل نشان داده شود و بر این اساس تذکرات امام‌جمعه کرج باید مورد توجه قرار گیرد.
علی امیرکمالی با اشاره به مشکلات فرهنگی در استان البرز اظهار داشت: البرز با گستردگی و حجم بالای جمعیت به طور قطع نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات هنری بزرگ است و در چند سال اخیر زحمات زیادی توسط هنرمندان متعهد در البرز انجام شده اما گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد و حاشیه‌هایی در استان ایجاد می‌کند. وی با بیان اینکه این حاشیه‌ها سبب ایجاد دغدغه می‌شود، افزود: امام جمعه کرج چندین‌بار تذکراتی در این زمینه داده بودند که حاشیه‌ها سبب نشود اصل موضوع دچار مشکل شود چراکه این امر در شان استان نیست. مسئول بسیج هنرمندان استان البرز با اشاره به اینکه متاسفانه مشاهده می‌کنیم افرادی از این حاشیه‌ها سوء استفاده کرده و به این جریانات دامن می‌زنند، تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی که متولی فرهنگ و هنر هستند اقدامات زیادی انجام دادند اما در کنار کارهای بزرگ گاهی اتفاقاتی می‌افتد که اصل قضیه را زیر سوال می‌برد. وی با تاکید بر اینکه تذکراتی که امام جمعه کرج دادند بجا بود و باید رعایت شود، گفت: در این میان 2 دسته سوء استفاده‌گر وجود دارند که یک گروه دوستان ناآگاه بوده و گروه دیگر دشمنان دوست‌نما هستند. امیرکمالی با اشاره به اینکه متاسفانه به تذکرات امام جمعه کرج جامه عمل پوشانده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از هنرمندان و دستگاه‌های متولی در خواست می‌شود با توجه به دغدغه‌های موجود در مورد هنر متعهد، این امر در عرصه عمل نشان داده شود نه در گفتار و بر این اساس تذکرات امام جمعه کرج باید مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به فضای ملتهبی که توسط این 2 دسته ایجاد شده، اظهار داشت: این خلا بوجود آمده میان فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و دستگاه‌های متولی، سبب شده که فضای سوء استفاده ایجاد شود و در این راستا درخواست می‌شود در فضای عمل اجازه سوء استفاده توسط دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر داده نشود. مسئول بسیج هنرمندان استان البرز گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده مشاهده می‌کنیم که در این خلاء بوجود آمده تنها 2 دسته‌ای که از آنان یاد شد، سود می‌برند و سبب شادی دشمن می‌شود. وی تصریح کرد: تذکرات و دغدغه‌های امام جمعه کرج در سیاست‌گذاری‌هایی که توسط دستگاه‌های متولی صورت می‌گیرد، در فضای عملی باید ایجاد شود و به سبب حاشیه‌های موجود، نیازهای فرهنگی استان باید درست، به‌جا و به موقع برطرف شود در غیر این صورت اقداماتی صورت می‌گیرد که به سبب اینکه در زمان مناسب انجام نشده، مفید فایده نیست. امیرکمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی از جمله کنسرت‌های زیادی در استان برگزار شده و نماینده ولی‌فقیه با اصل برگزاری آن مخالف نیستند، گفت: دلیل مخالفت امام جمعه با این برنامه‌ها گذر از حد و حدود است و اشارات مکرر مبنی بر این است که موسیقی باید وجود داشته باشد اما باید در چارچوب اسلامی و صحیح اجرایی شود. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات فرهنگی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود و مجموعه دستگاه‌های متولی به صورت جداگانه در این حوزه فعالیت می‌کنند، به طور مثال حوزه هنری، معاونت فرهنگی شهرداری کرج، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سازمان تبلیغات استان، بسیج هنرمندان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها به طور جداگانه اقدام به تولید اثرات فرهنگی می‌کنند.
مسئول بسیج هنرمندان استان البرز با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کمتر دیده شده که این دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند، افزود: این دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر بوده و همپوشانی داشته باشند که این نیازمند یک حرکت دسته جمعی و درایت است و تا زمانی که بخواهیم به تنهایی یک کار بزرگ را انجام دهیم از پس آن بر نمی‌آییم و این امر سبب آسیب می‌شود. وی با تاکید بر اینکه وظیفه بسیج هنرمندان تولید آثار هنری فاخر در تمامی زمینه‌های هنری است، گفت: ما به عنوان یک سرباز در خدمت نماینده ولی‌فقیه هستیم و این ظرفیت در بسیج هنرمندان وجود دارد که در کنار تمامی دستگاه‌های متولی فرهنگی برای تولید هنرهای انقلابی اقدام کند. امیرکمالی خاطرنشان کرد: شکی نیست که موسیقی انقلابی نیاز جامعه امروز ما است و زمانی که تولید نشود یا کم تولید شود، آثاری در اختیار مردم قرار داده می‌شود که اتفاقات حاشیه‌ای متعددی را به دنبال دارد و باید از آن جلوگیری شود. وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان در کنار یکدیگر حضور داشته باشند تا از انجام فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری شود.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود