4 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161639

طرح چگونه انتخاب رشته كنيم در مدارس ناحيه يك كرج به اجرا درآمد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح چگونه انتخاب رشته كنيم در مدارس ناحيه يك كرج به اجرا درآمد


کارشناس مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحيه يك كرج از به اجرا درآمدن طرح چگونه انتخاب رشته كنيم در مدارس متوسطه اول ويژه دانش آموزان پايه نهم ، اولياء و مديران به منظور انتخاب صحيح رشته تحصيلي براي ورود به دوره دوم متوسطه خبر داد.
معصومه شكر گزار افزود: انتخاب رشته يكي از انتخاب هاي مهم هر فرد در دوره تحصيل را به دليل گذراندن دوره تخصصي تحصيلي آن رشته در مدرسه و دانشگاه و همچنين انتخاب شغل آينده فرد را تشكيل مي دهد. وي اظهار كرد: انتخاب رشته صحيح دانش آموزان با دقت كامل كردن به نكات آموزشي - هدايت تحصيلي كه از سوي مشاوران تحصيلي مدارس عنوان مي گردد در واقع برداشتن اولين گام صحيح آنان در انتخاب شغل آينده اشان را رقم مي زند. وي با اشاره به تغييرات بوجود آمده در مراحل انتخاب رشته تحصيلي از زمان انتقال اجراي انتخاب رشته از اول دبيرستان به پايه نهم متوسطه اول خاطر نشان شد: در اجراي اين طرح ابتدا نكات آموزشي - هدايتي در خصوص تغييرات انتخاب رشته ، چگونگي انجام مراحل انتخاب رشته ، ثبت امتيازات ، اجراي تست هاي سه گانه مشاوره اي و ثبت امتيازات آن در برگه هدايت تحصيلي ، كسب نمره و معدل تعيين شده براي ورود دانش آموزان به هر يك از رشته هاي تحصيلي در قالب دوره هاي آموزشي به صورت جداگانه براي مشاوران تحصيلي ، والدين و مديران مدارس يادآوري شد. كارشناس مسوول مشاوره آموزش و پرورش ناحيه يك كرج بيان كرد: در اين طرح براي 4 هزار و 141 دانش آموز پايه نهم و اولياي آنان در مدارس نشست هايي با موضوع چگونه انتخاب رشته كنيم نيز برگزار شد كه در آن مشاوران تحصيلي مدارس زمينه آشنايي دانش آموزان با رشته هاي نظري ( ادبيات و علوم انساني ، معارف اسلامي ، علوم تحربي ، رياضي فيزيك ) و رشته هاي فني - مهارتي ( فني حرفه اي ، كاردانش ، خدمات ) ، فرم هدايت تحصيلي و داشتن نگاه آگاهانه به استعداد و توانايي هاي فردي در يادگيري دروس تخصصي هر يك از رشته هاي تحصيلي ، علاقمندي و نياز سنجي شغلي جامعه را بوجود آوردند. شكر گزار از انتخاب رشته تحصيلي دانش آموزان بعنوان اولين تصميم مهم آنان در زندگي ياد كرد و گفت: در اين طرح توصيه هاي لازم به دانش آموزان و اولياي آنان در اين انتخاب سرنوشت ساز كه شامل شناخت توانائي ها و استعدادهاي فردي ، بررسي علايق و رغبت هاي فردي ، آگاهي از رشته ها و مشاغل مختلف و انتخاب رشته اي كه با توانايي ها و علايق دانش آموز مطابقت داشته باشد بيان شد. وي بازديد دانش آموزان از دانشگاهها ، مراكز توليدي ، صنعتي ، خدماتي ، فني حرفه اي ، كارآفريني ، صنايع دستي و گردشگري ، هنرستان هاي فني حرفه اي و كاردانش فعال در مناطق مختلف استان هاي البرز، قم ، تهران و قزوين ، دعوت از كارآفرينان البرزي و صاحبان حرفه هاي شغلي و استادان دانشگاه را در نشست هاي آموزشي برگزار شده در مدارس را از ديگر اقدامات انجام شده در قالب طرح چگونه انتخاب رشته كنيم در اين ناحيه ذكر كرد. كارشناس مسوول مشاوره آموزش و پرورش ناحيه يك كرج از برپايي نمايشگاه مشاغل ، تهيه و توزيع برشورهاي شغلي ، برگزاري نشست هاي گروهي دانش آموزان با دانش آموزان دوره متوسطه دوم در دبيرستان ها ، هنرستان هاي فني حرفه اي و كاردانش ، تهيه مقالات شغلي توسط دانش آموزان را از ديگر محورهاي آموزشي اين طرح در مدارس متوسطه اول اين ناحيه برشمرد.
آموزش و پرورش ناحيه يك كرج حدود 53 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود