20 خرداد 1395
شماره خبر: 164296

اولین شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس تشکیل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اولین شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس تشکیل می شود


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس از تشکیل اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس خبر داد.
فرشته فهمیده ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به جمعیت بیش از 73 هزار دانش آموز شهرستان فردیس و نیاز به استقرار آموزش و پرورش مستقل و همچنین با پیگیری های فرماندار محترم و مساعدت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس روز یکشنبه 23 خرداد در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 تشکیل می شود. وی افزود: اعضای این شورا متشکل از دکتر علی اکبر ایمانی امام جمعه ، مهندس علی زمانی فرماندار، محمد رباطی رئیس شورای شهرستان، دکتر محمد رضا ترابی ریس شبکه بهداشت، عباس بیک وردی نمایندگان مدارس مقاطع ابتدایی،متوسطه اول و دوم ،ریس اداره تبلیغات و شهردار شهرستان، اعضای شورای شهر و اینجانب بعنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس و دبیر شورا می باشد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل شورای آموزش و پرورش و حمایت مسئولین محترم بتوانیم گام مثبتی در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان شهرستان فردیس و رفع نیازها و موانع تحصیلی آنها برداریم. گفتنی است ماده 5 قانون شوراى آموزش و پرورش شهرستان ها، تعداد اعضا و اهم وظایف و اختیارات شورا تبیین شده است که شامل موارد ذیل می باشد:
در ماده پنج اين قانون تعداد اعضاء شوراى شهرستان بين ۱۳ تا ۱۵ نفر تعيين شده که رياست شوراى آن با فرماندار و دبيرى آن برعهده رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان است. اهم وظايف و اختيارات شوراى شهرستان عبارتند از:
۱. توزيع اعتبارات دولتيِ تخصيص يافته به‌صورت آموزشى و پرورشى به شهرستان بين مدارس، و انجام فعاليت‌هاى مختلف براساس ضوابطى که وزارت آموزش و پرورش معين مى‌کند.
۲. پيشنهاد وضع عوارض براى احداث، توسعه، نگهدارى و تأمين و تجهيز و تهيه وسايل کمک‌آموزشى و پرورشى به مراجع ذى‌ربط جهت تصويب.
۳. برنامه‌ريزى و تصميم‌گيرى در مورد اجازهٔ احداث و توسعه اماکن آموزش و پرورش شهرستان.
4. نظارت مستمر بر فعاليت‌هاى آموزش و پرورش منطقه و غيره.
5. جلوگيرى از افت تحصيلى دانش‌آموزان و تلاش در ارتقاء کيفيت برنامه‌هاى آموزشى و پرورشى.
6. ارتقاء سطح دانش فرهنگيان و غيره.
۷. تشويق و ترغيب متمکنين و صاحبان صنايع و اصناف به احداث و اهداء مدارس و مراکز آموزشى و پرورشى.
۸. کمک به ترويج و گسترش فعاليت‌هاى پرورشى و آموزشى و استحکام اعتقادات دينى و مکارم اخلاقى دانش‌آموزان.
9. پيشنهاد برنامه سالانه توسعه فضاهاى آموزشى و پرورشى و نيروى انسانى براساس خط مشى‌ها و سياست‌هاى کلى وزارت آموزش و پرورش و ارائه آن به شوراى استان.
علاوه بر شوراى عالى آموزش و پرورش، شوراهاى ديگرى مانند شوراى تغيير بنيادى نظام آموزش و پرورش، شوراى هماهنگى برنامه‌هاى تربيت‌معلم، شوراى سازمان پژوهشى و برنامه‌ريزى آموزشي، شوراى عالى انجمن اولياء و مربيان، شوراى تحقيقات، شوراى سازمان نوسازى دارس، و شوراى معاونان، وظايف سياستگذاري، برنامه‌ريزى و هماهنگى امور آموزش و پرورش را در دستگاه مرکزى وزارت آموزش و پرورش برعهده دارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود