14 مهر 1397
شماره خبر: 202825

10 هزار دانش آموز البرزی در جشنواره کتابخوانی رقابت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

10 هزار دانش آموز البرزی در جشنواره کتابخوانی رقابت کردند


کارشناس مسئول فرهنگی ، هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 10 هزار دانش آموز این استان در جشنواره کشوری کتابخوانی دانایی و توانایی به رقابت پرداختند.
مهدی بشری اظهارداشت: این مسابقه به صورت هماهنگ و با شرکت دانش آموزان دختر و پسر پایه های مختلف تحصیلی در مدارس البرز برگزار شد. وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و والدین و ایجاد انگیزه در مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین جامعه هدف ، رشد تخیل کودکان ، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش آموزان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی دانش آموزی دانایی و توانایی در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله کشوری این مسابقه آبان ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود. بشری گفت: 8 دانش آموز البرزی برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی منتخب شناخته می شوند. وی از جمله عنوان کتاب های مسابقه کتابخوانی کشوری در مدارس را باغ کیانوش، پهلوان پهلوانان، جادوگر دهکده سبز و رفاقت به سبک تانک و سفر نام برد. وی تاکید کرد: کارگروهی از نویسندگان توانمند و بزرگ کشور برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین جامعه هدف در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش فعال شده است.مسابقه دانایی و توانایی از سال تحصیلی گذشته همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شد.
استان البرز 444 هزار و 500 دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود