6 بهمن 1400
شماره خبر: 262712

مدارس در خصوص شیوه برگزاری کلاس‌های درس تصمیم گیری می‌کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آموزش حضوری برای پایه های اول، دهم دوازدهم ضروری است. تصمیم گیری در خصوص حضور سایر دانش آموزاندر کلاس برای مدارس مختلف متفاوت است و بر اساس جمعیت و مساحت هر کلاس در مدرسه اعلام می‌شود.
مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه اولویت اصلی فرآیندآموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است، افزود: برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش بر اساس حفظ سلامت دانش آموزان و تصمیمات ستاد ملی کرونا شکل می گیردکه در حال حاضر شرایط بازگشایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر کرده است.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داد که آموزش حضوری برای دانش آموزان موثرتر است، یادآور شد: فرآیند بازگشایی مدارس در حال حاضر به صورت شرایط قبل از شروع سال تحصیلی است و مدارس موظفند بر اساس جمعیت دانش آموزی و فضای موجود نحوه آموزش را ساماندهی کنند.این مسؤول در خصوص چندگانگی وضعیت حضوری در مدارس مختلف، گفت: مدیر هر مدرسه در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه تصمیم گیرنده است؛ چرا که برای حضور دانش آموزان با توجه به شرایط هر مدرسه باید تصمیم گیری شود و آموزش،و پرورش نمی‌تواند در این خصوص نسخه واحدی داشته باشد.وی اضافه کرد: شرایط هر یک از مدارس به لحاظ آمار جمعیتی، تعداد کلاس‌ها و مساحت سرانه هر کلاس متفاوت است و فاصله گذاری در هر کلاس باید متفاوت باشد و نمی‌توان یک نسخه ثابت برای مدارس مختلف در نظر گرفت.کرمی مهمترین دلیل برگزاری امتحانات حضوری را آمادگی حضور در امتحانات نهایی و کنکور برای پایه دوازدهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شروع دوره متوسطه این افراد با فراگیری کرونا همراه شد؛ برای امتحانات نهایی و کنکور و شرایط و استرس امتحانات کاغذی آشنا در دوره متوسطه آشنا نبودند که برگزاری امتحانات حضوری ضمن آشنایی دانش آموزان با شرایط امتحان، آگاهی خانواده‌ها از وضعیت علمی فرزندان و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را به همراه داشت.وی همچنین در خصوص لزوم حضور سه گروه از دانش آموزان در مدرسه بیان کرد: پایه دهمی ها با فرآیند جدید درس‌ها در دوره متوسطه آشنایی ندارند باید با شرایط جدید آشنا شوند. پایه اول ابتدایی اگر با معلم ارتباط برقرار نکنند، با مشکل مواجه می شوند. پایه دوازدهمی ها هم اگر رسیدگی کامل در دروس منطبق با وقعیت های یادگیری شکل نگیرد، در امتحانات نهایی و کنکور دچار مشکل می‌شوند. بنابراین ناچاریم آموزش دانش آموزان در این پایه ها را به صورت دقیق و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کنیم.معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در خصوص آموزش حضوری برای سایر مقاطع تحصیلی، خاطر نشان کرد: حضور در کلاس بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مدارس و برای هر مدرسه متفاوت است و دروسی که در مدارس به صورت حضوری اعلام می‌شود دیگر در فضاط مجازی ارائه نمی‌شود.
وی در پایان گفت: با توجه به شرایط کرونایی اگر نیاز به محدودسازی شود، آموزش و پرورش آمادگی لتزم را دارد و هر تصمیمی در ستاد ملی کرونا برای نحوه آموزش ابلاغ شود، تمکین می‌کنیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود