22 تیر 1392
شماره خبر: 28923

تاکید بر تجاری سازی ایده ها در جشنواره علم تا عمل

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تاکید بر تجاری سازی ایده ها در جشنواره علم تا عمل


دبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل استان البرز ضمن تاکید بر ضرورت تجاری سازی طرح های این جشنواره در استان از گردآوری و ایجاد بانک اطلاعاتی نوآوران البرز خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی‌راد در دومین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره "علم تا عمل" استان البرز در خصوص آخرین اخبار این جشنواره با اشاره به اینکه 60 طرح از استان البرز به این جشنواره راه می یابد، گفت: برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه نیازمند اطلاع رسانی و هماهنگی لازم توسط دستگاه‌های مرتبط است که در خصوص اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای البرز و شبکه رادیویی دانش، البرز و ایران صدا اطلاع رسانی به نوآوران صورت می گیرد. وی افزود: بررسی راهکارها و روش‌های جدید در راستای تسهیل فرآیند تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری کشور و ارائه دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری‌سازی فناوری و نوآوری نیز از موضوعاتی است که در این نمایشگاه و جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد هاشمی راد بر هرچه باشکوهتر و کیفی تر برگزار شدن این نمایشگاه تاکید کرد و پیشنهاد داد کمیته های داوران به صورت زیر بخشی باشد تا داوران در همه حوزه ها اشراف کامل داشته باشند. دبیر چهارمین جشنواره علم تا عمل در استان البرز با اشاره به فرآیند پذیرش و ارزیابی طرح‌هایی که برای شرکت به این جشنواره ارسال می‌شود، اظهار داشت: کمیته های اطلاع رسانی، داوری، اجرایی، تشریفات و پذیرش برای ارزیابی طرح ها شکل گرفته است و پس از اینکه درخواست و اطلاعات طرح متقاضی شرکت در جشنواره در سامانه به ثبت می‌رسد، طرح متقاضی توسط دبیرخانه استانی و هیئت داوران استانی بررسی شده و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.
هاشمی راد یادآور شد: پس از اینکه طرح‌های ارسالی یا همان طرح‌های برگزیده استانی توسط هیئت داوران کشوری مورد داوری قرار گرفت، دبیرخانه مرکزی با دبیرخانه‌های استانی هماهنگی‌های لازم را به منظور حضور طرح های منتخب استانی در نمایشگاه و جشنواره صورت می‌دهد و ضمن دعوت از مجریان طرح های تأیید شده استانی، برگزیدگان جشنواره در مراسم افتتاحیه و اختتامیه معرفی می شوند. رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست با همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی زمینه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی را فراهم کنند. وی در ادامه تصریح کرد: برای رسیدن به یک حرکت منسجم در حوزه تحقیق و پژوهش باید برنامه ریزی‌ها و حرکت‌ها به سمتی باشد تا با شکل گیری کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف پژوهش و تحقیقاتی ماحصل جلسات کارشناسی به کارگروه ارائه شود و کار به صورت عملیاتی و اجرایی پیگیری شود. وی ایجاد بانک اطلاعاتی از نوآوران در استان را از اهداف دیگر این کارگروه ذکر کرد و گفت: نوآوران و فارغ التحصیلان بی شماری در رشته های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود