6 اسفند 1390
شماره خبر: 5158

یاد و یادگار به هم می رسند/ البرز صاحب موزه دفاع مقدس می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

یاد و یادگار به هم می رسند/ البرز صاحب موزه دفاع مقدس می شود

زمین پارک موزه دفاع مقدس استان البرز پس از سالها واگذار شد و به زودی با احداث موزه دفاع مقدس در البرز یاد و یادگا روزهای پر از حماسه دفاع مقدس به هم می رسند.
در عرصه رسانه هیچ کاری شیرین تر از آن نیست که بتوان با قلمی روان از دردها و مشکلات گفت و نوشت بویژه آنکه این درد از جنس فرهنگ ایثار و شهادت باشد. امر مهمی که در زمان خود باعث شد تا امروزمان در سایه امنیت و آسایش سپری شود و تاریخ ماندگاری برای نسل فردا؛ تا نسل های آتی به بزرگ مردان و زنانی ببالند که دیروزشان را ساخته اند و خود فردایشان را خواهند ساخت. پارک موزه دفاع مقدس طرحی بود که در سفر هیئت دولت به استان البرز به تصویب رسید اما به رغم گذشت یک سال از ابلاغ مصوبه، زمین موردنیاز برای اجرای این طرح واگذار نشد. این گزارش باعث شد در جلسه اخیری که با حضور استاندار البرز، معاون فنی و عمرانی استاندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان برگزار شد تکلیف زمین پارک موزه دفاع مقدس مشخص شده و 20 هکتار از اراضی شمال عظیمیه کرج برای احداث این موزه اختصاص یابد.
اعتبارات عمرانی جذب نشده، صرف ساخت پارک موزه دفاع مقدس می شود
معاون فنی و عمرانی استاندار البرز از تعیین زمین پارک موزه دفاع مقدس و تحویل آن به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: بودجه های عمرانی جذب نشده ادارات، صرف ساخت و راه اندازی پارک موزه دفاع مقدس می شود. احمد افضلی با تاکید بر اینکه چنانچه ادارات کل استان نتوانند بودجه های عمرانی سالیانه خود را جذب کنند، بودجه عمرانی آنان به منظور ساخت و راه اندازی پارک موزه دفاع مقدس هزینه خواهد شد، خاطر نشان کرد: استانداری آمادگی دارد همه گونه تسهیلات، اعتبارات و امکانات را با بهره گیری از ظرفیت های استان برای احداث پارک موزه در اختیار بگذارد.
احداث موزه دفاع مقدس البرز، 200 میلیارد ریال اعتبار می خواهد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز نیز ضمن تقدیر از پیگیری های رسانه ای به منظور تعیین تکلیف زمین پارک موزه دفاع مقدس، با اشاره به اینکه احداث این موزه 20 میلیارد تومان اعتبار می خواهد، اظهار داشت: با برگزاری جلسه ای اختصاصی به منظور تعیین تکلیف پارک موزه دفاع مقدس البرز مقرر شد 20 هکتار از اراضی شمال عظیمیه کرج به صورت موقت به این موزه اختصاص یابد. سرهنگ نادر ادیبی یادآور شد: با تحویل این زمین پس از لکه گذاری در نقشه ای که توسط مشاور انجام می شود به صورت دائم تحویل شده و به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تحویل می شود. وی گفت: در حدود 20 هکتار از این اراضی برای اجرای طرح پارک موزه اختصاص یافته و بخشی نیز به حریم موزه افزوده می شود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز از آغاز مطالعات پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: با واگذاری زمین که مهمترین گام برای اجرای این طرح می باشد مطالعات اجرایی این طرح نیز آغاز می شود که امید می رود در سایه تعامل و همکاری مسؤولان استانی شاهد احداث پارک موزه ای که بسیار متفاوت از پارک موزه های اجرا شده در سطح کشور است، باشیم. وی افزود: اجرای این طرح 200 میلیارد ریال اعتبار می خواهد که به عنوان یکی از طرح های استانی در سفر چهارم هیئت محترم دولت به استان البرز دیده خواهد شد.
پارک موزه دفاع مقدس راهی مناسب برای انتقال ارزشهاست
سرهنگ ادیبی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه احداث پارک موزه دفاع مقدس را اقدامی بسیار مناسب برای انتقال ارزشها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده عنوان کرد و افزود: انتقال ارزش ها و فرهنگ مقاومت، ایثار، شهادت و خودباوری نقش بسزایی در تقویت ارزشهای دینی و اسلامی دارد که امید می رود در سایه حمایت دستگاه های استانی شاهد تحقق آن در سطح استان تازه تاسیس البرز باشیم. وی گفت: احداث پارک موزه ای متفاوت از پارک موزه های موجود در کشور ظرفیت بسیار مناسبی را برای استان البرز فراهم می کند تا علاوه بر پاسداشت یاد و خاطره سال های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن این فرهنگ در میان مردم بویژه نسل جوان گامی بسیار مهم در جهت تقویت گردشگری منطقه به شمار می رود که امید می رود با همکاری مسئولان محقق شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود