5 اسفند 1394
شماره خبر: 159312

استان البرز قابلیت جذب بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

استان البرز قابلیت جذب بیشترین سرمایه‌گذاری را دارد


کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رونق اقتصادی دوباره از سرگرفته شود، البرز یکی از جاهایی است که بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را در خود دارد، گفت: در حال حاضر صنعت ساختمان و تمام صنایع مربوط به آن در استان تعطیل شده است.
عزیز اکبریان از اوضاع بد اقتصادی در کل کشور می‌گوید و از اینکه اگر رونق اقتصادی دوباره از سر گرفته شود، استان البرز از بهترین محل‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور می‌شود. او که خود را از اصول‌گرایان می‌داند، با اشاره به اعتراض برخی از افراد مبنی بر استیضاح دو وزیر دولت اصولگرا، از اینکه نمی‌تواند در مقابل اشتباه دیگران به سبب هم‌حزب بودن سکوت کند سخن می‌گوید.
وی پیشرفت در زمینه نظام سلامت را از مهم‌ترین اقداماتش در طول 8 سال نمایندگی می‌داند و انگیزه‌اش را در کاندیداتوری مجدد داشتن تجربه کافی در نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند.
تسنیم: با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان تعطیل شده است، فکر می‌کنید علت آن چیست؟
اکبریان: در ابتدا باید در نظر داشت که وضعیت صنعت در سراسر کشور به همین صورت است، اما با این وجود با تحولی که بانک‌ها باید به وجود بیاورند، نیز تیم اقتصادی دولت باید فعال‌تر از قبل حرکت کند و همچنین به سبب اینکه در حال حاضر پول بانک‌ها در بخش خصوصی پروژه مسکن مهر بلوکه شده و برگشت ندارد، اما قانون رفع موانع تولید باید اجرا شود.
تسنیم: به نظر شما زمینه جذب سرمایه در استان البرز وجود دارد؟
اکبریان: اگر رونق اقتصادی دوباره از سرگرفته شود، استان البرز یکی از جاهایی است که بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را در خود دارد. در حال حاضر صنعت ساختمان و تمام صنایع مربوط به ساختمان در استان تعطیل شده است و ما باید این صنعت را با دقت نظر در این امر که یک عده دلال از آن سوء استفاده نکنند، شروع کنیم و از طرفی نیز با عزم دولت و مجلس آینده، باید کشور را از رکود اقتصادی نجات داده و همچنین از سرمایه گذاران خارجی استقبال کنیم در حالی که از واردات شرکت‌های خارجی استفاده نکنیم.
تسنیم: با توجه به اینکه شما دو دوره نماینده استان در مجلس بوده‌اید، برای خروج از رکود اقتصادی چه اقدامی انجام داده‌اید؟
اکبریان: نزدیک به چهار جلسه سنگین بین کمسیون صنایع، کمسیون اقتصاد مجلس و وزرای مرتبط داشته‌ایم که در یک جلسه نیز با حضور سخنگوی دولت، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای اقتصاد، صنایع، کار و دفاع و نیز رئیس کل بانک مرکزی تشکیل دادیم و همچنین جلسه سنگینی با رئیس بانک مرکزی به منظور تحقق همین امر برگزار کردیم. اگر ما از پسابرجام استفاده نکنیم، دیگران یعنی دشمنان از آن استفاده می‌کنند.
تسنیم: گفته می‌شود که عزیز اکبریان زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد با عزیز اکبریان ریاست جمهوری روحانی تفاوت دارد و همچنین دامنه انتقادات و اعتراضات شما افت کرده است، توضیح شما درمورد این انتقاد چیست؟
اکبریان: گوینده این حرف‌ها همان طیف خاصی هستند که به من می‌گفتند، چرا وزرای دولت نهم و دهم یعنی بهبهانی وزیر راه دولت نهم و حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم، را با وجود اینکه اصول‌گرا هستند، استیضاح می‌کنید؟ زمانی که استاندار اصول‌گرا بر سر کار آمد و تخلفات علنی صورت می‌گرفت، من باید در سکوت می‌ماندم؟ هر جا که صحبت از ولایت، رهبری و مصالح کشور باشد ما ایستاده‌ایم و جایی که تخلفی را مشاهده کنیم، جلوی آن می‌ایستیم.
تسنیم: دیدگاه شما راجع به مدیران اجرایی استان چیست؟
اکبریان: با وجود اینکه اشخاص خوبی هستند اما به سبب اینکه کرج را نمی‌شناسند، تحول آفرین نیستند و باید بیشتر از این تلاش کنند. باید به این امر اذعان داشت که به سبب باند و جناح بازی که در این امور می‌شود از افراد با تجربه در این امور استفاده نشده و از طرفی نیز با توجه به این که البرز نقطه اتکاء تهران است، جاذبه‌ای برای جذب دیگر مدیران استان‌های دیگر دارد. در رابطه با این امور بنده با استاندار صحبت جدی انجام داده‌ام، اما به سبب اینکه به این حرف‌ها اعتقادی ندارند عکس العملی نیز از خود نشان ندادند که همه این‌ها به ضرر مردم استان است و از طرفی نیز در همه جای کشور به جای استفاده از ظرفیت افراد بومی از مدیران اتوبوسی استفاده می‌شود که استان البرز نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.
تسنیم: به چه سبب بعد از دو دوره نمایندگی، دوباره کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اید؟
اکبریان: به سبب اینکه 2 دوره نماینده مجلس بوده‌ام از تجربیاتی برخوردار هستم که سبب می‌شود تا کار را از نقطه صفر شروع نکنم و اگر در این دوره نیز انتخاب شوم از تجربیات 8 سال قبل استفاده کرده و همچنین با راهکارهای قانونی و ظرفیت‌های موجود آشنایی دارم.
تسنیم: شما بر فساد سیستم‌های اداری و شهرداری‌ها تا به حال نظارت داشته‌اید؟
اکبریان: قانون اجازه نظارت به نمایندگان را نمی‌دهد ولی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی همانند بازرسی کل استان و همچنین دریافت مصوبه برای تغییر و تفحص از مجلس بر بانک‌ها و شهرداری‌ها می‌توان نظارت داشت اما دلیلی وجود ندارد که هر چیزی که مشخص می‌شود در عموم افشا شود.
تسنیم: آخرین وضعیت پرونده در شورای شهر کرج چگونه است؟
اکبریان: افراد در روزهای قبل احضار شدند و پرونده در دستگاه قضا در حال رسیدگی است که هر حکمی هم داده شود پذیرفته می‌شود، البته بنده مسئولیت یک ماهه در این امر داشتم و در حال حاضر کولیوند در جریان کامل امور است و از طرفی نیز کمیسیون اصل 90 مانند دیگر کمیسیون‌ها حق صادر کردن رای ندارد و صرفا می‌تواند نظر خود را به مرجع قضایی اعلام و مرجع قضایی روی فرد تصمیم صادر کند.حتی شورای حل اختلاف استان به سبب اینکه به تخلفات شورای موجود در استان می‌تواند رسیدگی کند، نیز اجازه ورود به مسئله را ندارد.
تسنیم: در بحث مترو چه توضیحی دارید؟
اکبریان: در بحث مترو اشتباهی که صورت گرفت، این بود که با یک شرکت دولتی قرارداد بسته شده که حرکتش بسیار کند است و این درحالی است که یک شرکت خصوصی، 7 ماهه میدان امام خمینی(ره) را درست کرد.
تسنیم: فضای انتخابات را در کرج چگونه می‌بینید؟
اکبریان: فضای انتخاباتی کرج بسیار رقابتی است و 50 تا 60 نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند و این در حالی است همه کاندیده‌ها خود را واجد شرایط رفتن به مجلس می‌دانند و همه مدعی‌اند که بیشتر از نامزدهای دیگر رای می‌آورند، ولی بنده چنین ادعایی ندارم.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود