29 شهریور 1393
شماره خبر: 129608

جهان برابر حماسه سازی ایران زمین سکوت کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

جهان برابر حماسه سازی ایران زمین سکوت کرد


در تاریخی از سرگذشت این سرزمین، در برهه ای که بوی خون و مقاومت در مرزهای خاک ایران زمین جاری بود، ناگهان زمین سر تعظیم و تسلیم فرود آورد و جهان سکوت کرد تا نفیر گلوله ها در تونل زمان پیچیده و ثبت کند..
خاطره نوجوانی را که به خود نارنجک بست تا شکوفه های بهارنارنج در این سرزمین از هول تجاوز هیچ بیگانه ای، نارسیده و کال بر زمین نریزند. خون های بسیار بر زمین ریخت تا جان و روح این خاک مصون بماند از تجاوز و دستبرد؛ اما در این دیار خاک هایی بود که اگرچه رنگین تر نبود از دیگر خون ها، اما آنقدر زلال بود که سرخی اش تا همیشه بر تارک نام ایران زمین درخشیده و جاودان بماند. خون هایی که بوی نوجوانی می داد و در تمام لحظه های تراوش، یادآور حادثه ای از جنس عاشورا بود؛ از جنس علی اکبر(ع) ها و علی اصغر(ع) ها... این نوجوانان رفتند تا راه آسایش و امنیت را برای ساکنان ایران زمین هموار نمایند؛ آنهایی که نگاه شان امروز در تصاویر منقوش بر دیواره های تقاطعی به نام شهدای دانش آموز در کرج، به گفته ها، رفتار و کردار مسئولان و مردم خیره شده بود. بر همین اساس در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، مدیریت شهری کرج با رویکردی جهادی، از یکی از بزرگترین طرح های عمرانی شهر مزین به نام شهدای دانش آموز پرده برداری کرده و طی آن از مادران دو شهید دانش آموز این دیار قدردانی به عمل آورد. در این مراسم که در آستانه بهار علم و تربیت و هفته دفاع مقدس با حضور جمع گسترده ای از شهروندان، اصحاب رسانه و مسئولان شهری و استانی برگزار شد، شهردار کرج، گشایش راه ها و همواری مسیرهای گوناگون در این خاک را محصول و مدیون خون های دانش آموزان و شهدایی دانست که چون پلی این کشور را به ساحل امنیت، آزادی و استقلال رهنمون شدند.
شجاعت شورا گام های شهرداری را همراهی کرد
لی ترکاشوند در حاشیه مراسم افتتاح این طرح گفت: در حالی که بزرگ مردانی کوچک توانستند الگوی استوار ایثار و جهاد باشند وظیفه مسئولان است که با گرته برداری از روش و منش آنها، اجرای جهادی امور را دست مایه عملکرد خویش قرار داده و با تلاش و همت مضاعف طرح های بزرگ و کوچک را به سرانجام برسانند. ترکاشوند با بیان اینکه احداث و راه اندازی این طرح حاصل تصمیم گیری و عملکرد جهادی مجموعه مدیریت شهری ایران کوچک بود، اظهار داشت: اقدام شجاعانه شورای اسلامی شهر در تصویب لایحه ای که شهرداری برای استفاده از تسهیلات بانکی به منظور اجرای طرح های عمرانی به شورای شهر تقدیم کرده بود در واقع نقطه آغازین شکل گیری تقاطع شهدای دانش آموز بود. وی این تقاطع را به عنوان نخستین طرحی عنوان کرد که قرارداد آن با استفاده از این تسهیلات منعقد شد و تصریح کرد: آغاز جهادی طرح سبب شد سایر عملیات آن با همت و کوشش همه عوامل دست اندرکار همراه شده و استفاده از تکنولوژی های روز در ساخت تقاطع با همین رویکرد صورت گرفت. کلیددار شهر کرج با بیان اینکه این تکنولوژی در بخش های مختلف اجرای طرح مورد استفاده قرار گرفت، اذعان داشت: از جمله این مصالح و تکنولوژی ها بتن غلتکی یا rcc بود که موجب افزایش طول عمر و مقاومت آسفالت تا مرز 20 سال می شود. شهردار کرج همت عالی شورای اسلامی شهر برای سرکشی مداوم و مستمر تک تک اعضاء به محل اجرای طرح در مراحل مختلف را مورد توجه قرار داد و با تقدیر از آنان بیان داشت: این حضور سبب شد تمامی مشکلات و دغدغه های موجود در مراحل مختلف، با تلاش اعضای پارلمان محلی از طریق ارسال لوایح دوفوریتی مصوب شود.
با این رویکرد تمامی عوامل دست به دست هم داد تا بهره برداری از تقاطع غیرهمسطحی که به نام شهدای دانش آموز مزین شده است، هفت ماه پیش از موعد مقرر به بهره برداری رسیده و رابط اتصال دانش آموزان به کانون علم و اندیشه باشد؛ راهی که شیفتگان علم و تربیت را به سنگری به نام آبادسازی میهن اسلامی شان راهنمایی می کند و به آنان خواهد آموخت که پایمردی و ایثار در هر سنگری جز با اتکال به خداوند و عشق به خلق خدا میسر نخواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود