25 تیر 1394
شماره خبر: 145700

نانوایان و شهروندان از کیفیت نامرغوب آرد در فردیس گلایه کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نانوایان و شهروندان از کیفیت نامرغوب آرد در فردیس گلایه کردند


گروهی از نانوایان و شهروندان فردیس از بی کیفیتی آرد توزیع شده در بین خبازان در این شهرستان گلایه کردند و خواستار رسیدگی مسئولان امر نسبت به جلوگیری از توزیع نامرغوب آرد شدند.
به گفته این عده، آرد توزیع شده در فردیس از کیفیت نامرغوبی برخوردار است و این امر باعث پایین آمدن کیفیت نان و ناراضی بودن شهروندان شده است. یکی از نانوایان شهرستان فردیس گفت: کیفیت نان به کیفیت آرد بستگی دارد و هیچ نانوایی از کیفیت آرد در شهرستان فردیس راضی نیست و نمی تواند نان خوب به دست مردم بدهد. وی گفت: ما قبول داریم که بعد از هدفمندسازی یارانه ها نتوانسته ایم انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کنیم و هنوز هم مردم از وضع نان ناراضی هستند، اما بخش عمده آن به کیفیت پایین آرد بر می گردد که از دست شاطران نانوایی ها خارج است.
زهرا ترابی یکی از شهروندان فردیسی در این باره گفت: قیمت نان نسبت به گذشته چند برابر شده اما نه تنها هیچ تغییری در بهبود کیفیت نان ها صورت نگرفته است بلکه بد تر از گذشته شده مگر نه این که مسئولان وعده دادند با هدفمندسازی یارانه ها و حذف یارانه نان کیفیت نان افزایش خواهد یافت. وی افزود: کیفیت نان نسبت به زمان پیش از گران شدنش فرقی نکرده است و حتی شاطرها در چانه گرفتن کم می گذارند و چانه را سبک تر می گیرند تا سود بیشتری داشته باشند. اکرم زمانی دیگر شهروند فردیسی گفت: نانی که الان از نانوایی خریداری کرده ام یک ساعت دیگر نمی توان خورد یا نان سوخته است، یا خمیر و یا ترش و شور، واقعاً از مسئولان انتظار داریم در این زمینه نظارت بیشتری داشته و اجازه ندهند این گونه به مردم ظلم شود. وی افزود: اگر نان ارزش غذایی نداشت، هرگز آن را نمی خریدم اما مجبورم به خاطر ارزش غذایی نان آن را خریداری کنم. این شهروند اظهار داشت: بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز مردم از نان تامین می شود، تهیه، تولید و عرضه نان سالم و بهداشتی در حفظ سلامت جامعه نقش بسیار موثری دارد. علی رضا شعبانی نژاد رییس اتحادیه نانوایان شهرستان فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آرد توزیع شده در بین نانوایان فردیس از کیفیت نامناسبی برخوردار است که این امر مشکلاتی را برای نانوایان و شهروندان به وجود آورده از مسئولان امر خواستاریم تا نسبت به جلوگیری از توزیع آرد نامناسب برخی شرکت های آرد اقدام کنند. وی ادامه داد: موضوع طی نامه ای به مسئولان ذیربط منعکس شده و اتخادیه نانوایان فردیس پیگیری این قضیه تا حصول نتیجه است. معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: طی دو روز گذشته گزارش مردمی به دفتر فرمانداری فردیس رسیده است در خصوص آرد با اداره غله استان البرز و صنعت ،معدن و تجارت شهرستان فردیس مکاتبه ای شده که موضوع آرد در حال پیگیری است. ابراهیم کردلو افزود: برخی از نانوایان در فردیس سهمیه ای که تحویل گرفتند کیفیت مناسبی نداشته است.کارشناس مسوول آرد ونان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: بر اساس ضوابط اداری که وجود دارد اگر نانوا از کیفیت آرد معترض باشد یک کسیه از آرد را به آزمایشگاه برده و بر اساس استاندارد اگر شاخصه های کد 103 آرد است رصد می کنند مطابق با استاندارد نباشد در مرحله اول با هزینه کارخانه آرد باید تعویض شود. محسن سلیمانی افزود: در مرحله بعدی موارد به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان البرز و ادارات تابعه ارجاء داده می شود و اگر تخلفی از سوی کارخانه آرد باشد برخورد قانونی می شود. وی اظهار داشت: سهمیه آرد شهرستان فردیس ماهانه دوهزار و 200 تن است که آرد نانوایان استان البرز از 19 کارخانه تامین می شود. در شهرستان فردیس حدود 340 نانوایی دایر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود