17 مرداد 1394
شماره خبر: 146926

حال و روز بیمارستان هشتگرد جدید پس از ۲۰ سال کلنگ زنی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

حال و روز بیمارستان هشتگرد جدید پس از ۲۰ سال کلنگ زنی


حکایت حال و روز بیمارستان هشتگرد را می خوانید که پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی نیمه تمام مانده و تاریخ افتتاحش در میان سخنان مسئولان از سالی به سال دیگر حواله می شود.
وجود امکانات و مراکز درمانی در شهرهای کوچک و بزرگ یک ضرورت انکار ناپذیر است و برخورداری شهروندان از این مراکز و امکانات با مسئولیت پذیری و همت مسئولان رابطه ای مستقیم دارد. نبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در شهر جدید هشتگرد با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر معضلی است که در این گزارش بدان پرداخته می شود. به گفته شهروندان هشتگردی امکانات حال حاضر شهر در حد و اندازه نام «شهرجدید» نیست و نیاز به پیگیری‌ های بیشتر از سوی مسئولان و متولیان امر دارد. بانو سمیه نعمتی از ساکنان شهر جدید هشتگرد در خصوص نبود بیمارستان در شهر هشتگرد می گوید: چندی پیش پاسی از شب گذشته بود فرزندم تب و لرز شدیدی داشت به طوری که باید وی را هر چه سریعتر به بیمارستان می رساندیم. این شهروند که خودروی شخصی هم ندارد در ادامه نبود بیمارستان در این شهر را برای تک تک ساکنان معضلی بزرگ می داند و می گوید: در این مواقع چاره ای جز مراجعت به کرج نداریم. بانو نعمتی ادامه می دهد: هوا که تاریک می شود تردد تاکسی ها هم تعطیل می شود به همین منظور مجبوریم هزینه های زیادی را متحمل شویم تا به بیمارستانی در کرج برویم. بانو اکرم محمودی یکی دیگر از ساکنان شهر جدید هشتگرد به می گوید: داشتن حداقل امکانات درمانی حق مسلم هر شهروند است ساکنان شهرجدید هشتگرد از نبود بیمارستان رنج می برند و مسئولان این منطقه نیز در بی توجهی به سر می برند.
وجود ساختمان نیمه کاره این بیمارستان تاولی بر دل اهالی شهر است
وی در پایان خطاب به مسئولان این پرسش را مطرح می کند چرا بیمارانی که در شهر جدید هشتگرد زندگی می‌ کنند برای دریافت خدمات درمانی ناچار هستند در بیمارستانی دورتر از محل زندگی خود بستری شوند؟
رضا مرتضوی یکی دیگر از ساکنان شهر جدید هشتگرد در این رابطi می گوید: زمانی که طرح مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد کلید خورد، مسئولان امر باید به فکر تامین زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهر می بودند چرا که جمعیت شهر در حال افزایش است و وجود بیمارستان بیش از گذشته احساس می شود. مرتضوی می گوید: مردم تا کی باید تاوان بی تدبیری مسئولان را پس بدهند؟ آیا در کنار ساخت این همه منازل مسکونی احداث یک بیمارستان را ضروری نمی دانند؟ این شهروند هشتگردی می گوید: مردم این شهر برای درمان بیماری خود مجبور هستند به مرکز استان مراجعه کنند و خستگی رفت و آمد در اتوبان را به جان بخرند. امیرعلی صادقی یکی دیگر از شهروندان شهر جدید هشتگرد به تنها بیمارستان نیمه کاره شهر که ۲۰ سال است به امان خدا رها شده اشاره می کند و می گوید: وجود ساختمان نیمه کاره این بیمارستان تاولی بر دل اهالی شهر است.
سرنوشت بیمارستان شهر جدید هشتگرد در هاله ای از ابهام
صادقی به مراجعات پی در پی شهروندان به شورای شهر اشاره می کند و می گوید: پس از هر بار مراجعه این جمله تکراری را که تا پایان سال جاری افتتاح می شود می شنویم. برای اطلاع از سرنوشت تنها بیمارستان نیمه کاره شهر جدید هشتگرد به سراغ ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ می رویم وی با تاکید بر اینکه ساخت بیمارستان از سال ۱۳۷۱ شروع شده است، می گوید: ساخت این بیمارستان بیش از ۱۵ سال در اختیار سازمان تامین اجتماعی بود و ۲ سال است که به وزارت مسکن و شهرسازی واگذار شده است. پالیزگیر می گوید: سال گذشته پروژه بیمارستان شهر به شهرداری شهر جدید هشتگرد واگذار شد و شهرداری بالغ بر۱ میلیارد تومان در بخش مقاوم سازی این بیمارستان هزینه کرده است. فرماندار ساوجبلاغ می گوید: برای تعیین تکلیف سرنوشت بیمارستان جلسات متعددی با حضور اعضای شورای شهر و شهرداری شهر جدید هشتگرد برگزار شد و مشخص شد شهرداری برای ساخت بیمارستان بودجه مالی ندارد و برای اتمام این پروژه باید بخش خصوصی وارد عمل شود. پالیزگیر می گوید: سال گذشته مجوز ورود بخش خصوصی برای ساخت این پروژه اخذ شد و بخش خصوصی نیز برای تکمیل این پروژه اعلام آمادگی کرد.
وی می افزاید: تکمیل بیمارستان شهر جدید هشتگرد توسط بخش خصوصی آغاز شده تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی را شاهد هستیم به طوری که نمای فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است.
زمان افتتاح بیمارستان شهر جدید هشتگرد مشخص نیست
پالیزگیر به نگرانی های بخش خصوصی پیرامون ساخت بیمارستان اشاره می کند و می گوید: در خصوص پروانه بهربرداری نگرانی های وجود داشت که برطرف شده است. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش که آیا زمان افتتاح تنها بیمارستان شهر مشخص است یا خیر، می گوید: فاز اول این پروژه تا دهه فجر امسال افتتاح می شود ولی زمان افتتاح کامل این بیمارستان هنوز مشخص نیست. سرنوشت بیمارستان شهر جدید هشتگرد پس از گذشت بیش از ۲۰ سال در هاله ای از ابهام وجود دارد این بیمارستان ۹۶ تختخوابی است و به گفته فرماندار شهرستان ساوجبلاغ قرار است ظرفیت بیمارستان به ۱۶۶ تختخواب افزایش پیدا کند. برای آگاهی بیشتر از وضعیت بیمارستان شهر به سراغ محمد آقایی میبدی سرپرست شهرداری شهر جدید هشتگرد می رویم، وی می گوید: عمر این پروژه بیش از ۲۰ سال است و زیربنای این بیمارستان ۸ هزار متر مربع است. آقایی میبدی می گوید: سال گذشته شهرداری شهر جدید هشتگرد ۱ میلیارد توان برای مقاوم سازی بیمارستان هزینه کرد و با مشارکت بخش خصوصی قرار است یک شرکت پیمانکار باقیمانده پروژه را به اتمام برساند. سرپرست شهرداری شهر جدید هشتگرد می گوید: شرکت پیمانکار زیربنای بیمارستان را از ۸ هزار متر به ۱۶ هزار متر مربع افزایش داده است این بیمارستان در ابتدا عمومی بود ولی با مشارکت بخش خصوصی به یک بیمارستان تخصصی تبدیل می شود. آقایی میبدی در پایان از تکمیل ساختمان این بیمارستان تا سال آینده خبر می دهد و می گوید: نبود بودجه کافی باعث شده این بیمارستان پس از گذشت بیش از ۲۰ سال به سرانجام نرسد. با جستجو در میان اخبار منتشر شده از سوی مسئولان استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ و شهر جدید هشتگرد به این نکته مهم پی می بریم پایان هر سال بنا بر این بوده است که این بیمارستان افتتاح شود ولی هر سال دریغ از پارسال..

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود