16 مرداد 1402
شماره خبر: 289894

گزارشی از وضعیت تنش آبی در فردیس و پیگیری‌های انجام شدهگز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش



▫️موضوع تنش آبی که اخیرا به دلیل گرمای شدید و افرایش مصرف آب، بویژه در شهرستان فردیس جدی‌تر شده به صورت مستمر در سطح ملی و استانی پیگیری و ضمن انتقال مشکلات به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، برای کاهش مشکل افت فشار و کمبود آب در شهرستان فردیس چند اقدام کوتاه‌مدت و میان مدت درحال انجام است که اهم آن را به آگاهی می‌رسانیم؛
۱. اتصال چند حلقه چاه متعلق به جهاد کشاورزی و شهرداری به شبکه آب‌رسانی با دِبی حدود ۱۸۰ لیتر بر ثانیه از ۱۳ مردادماه به منظور جبران افت فشار و بهبود آبرسانی.
۲. احداث خط انتقال شیخ آباد که آب سد طالقان را به فردیس منتقل می‌کند که درحال تکمیل بوده و تلاش بر آن است که طی روزهای آتی به بهره‌برداری برسد.
این در حالی است که تاکنون کل مصرف فردیس از منابع زیرزمینی تأمین می‌شده است.
۳. احداث خط انتقال آب از پارک جهان نما به فردیس به منظور بهره‌برداری از آب سد کرج که هم‌اکنون حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
گفتنی است این خط انتقال در نقاطی ازجمله اتوبان، راه‌آهن و مترو با موانعی مواجه بوده و تکمیل آن نیازمند اعتبار ویژه است که این موضوع نیز درحال پیگیری است.
▫️در سفر اخیر وزیر نیرو که در پی انتقال مشکلات حوزه آب و برق شهرستان‌های کرج و فردیس و اشتهارد انجام شد نیز تصمیمات مؤثری اخذ شد تا با توسعه زیرساخت‌های لازم شاهد جبران کمبودهای انباشته درطول دهه‌های گذشته باشیم. گزارش این مصوبات قبلا به آگاهی رسیده است.
شایان ذکر است عواملی مثل رشد جهشی و نامتوازن جمعیت در کنار عدم رشد متناسب زیرساخت‌ها در دهه‌های اخیر، ریشه‌ی این قبیل ناترازی‌ها بوده که در طول این ۳سال پیگیر بهبود زیرساخت‌ها در کنار جلوگیری از بارگذاری انبوه جمعیت بویژه در شهرستان‌ فردیس بوده‌ایم.
مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود