11 آذر 1392
شماره خبر: 111249

گود برداری غیراصولی بار دیگر درکرج خسارت آفرید

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

گود برداری غیراصولی بار دیگر درکرج خسارت آفرید


گودبرداری غیر اصولی در منطقه اسلام آباد کرج موجب شده تا ساکنان یک مجتمع سه طبقه به علت تخریب ساختمان خود فقط بتوانند جانشان را نجات دهند و شاهد زیر آوار ماندن تمام زندگیشان باشند.
چهارم آذر ماه جاری حدود ساعت سه عصر ساختمانی سه طبقه در اثر گودبرداری غیر اصولی که البته این روزها به حادثه ای تکراری تبدیل شده است در منطقه یک شهری کرج و محله اسلام آباد تخریب شد و ساکنان آن در طول مدت زمان کوتاه واقعه تخریب تنها توانسته بودند جان خود را از ماندن زیر آوار نجات دهند. یکی از ساکنان این مجتمع مسکونی در خصوص این اتفاق گفت: حدود سه چهار ماهی است که زمین کنار ساختمان ما گودبرداری شده است و ساکنان نیز بارها احتمال وجود خطر را به مهندس ناظر آن تذکر داده بودند و درخواست داشتند تا تمام اصول ایمنی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: مهندس ناظر نیز با ادامه روند پروژه با عدم رعایت اصول ایمنی مخالفت می کرد و حاضر به ادامه کار به این صورت نبود اما مالک به دلیل اینکه هزینه هایش پایین بیاید مهندس ناظر پروژه اش را عوض کرد. ساکن این مجتمع تخریب شده بر اثر گودبرداری غیر اصولی گفت: در این مدت حتی مالک این زمین به سراغ ما نیامده است تا ببیند ما در چه وضعیتی به سر می بریم علاوه بر تمام لوازم زندگیمان ماشین های ما نیز زیر آوار مانده است و به معنای واقعی آواره شده ایم و زندگی در این شرایط و با سرمای هوا بسیار بسیار برای ما دشوار است، امیدوارم کسی بیاید و به مشکل ما رسیدگی کند.
مسئولیت اتفاق بر عهده مهندس ناظر است
محمد محسنی مسئول اطلاع رسانی شهرداری منطقه یک کرج در این خصوص گفت: برای وقوع این اتفاق متاسفیم و خدا را شاکریم که این اتفاق خسارت جانی به همراه نداشته است اما متاسفانه در این پروژه مهندس ناظر قبلی در پی گزارشاتی به شهرداری خبر از ایجاد سازه نگهبان داده بود که متاسفانه این گزارش کذب بوده است. وی افزود: بر اساس این موضوع شهرداری به ناظر و مالک این پروژه اخطار داده بود و یک روز قبل از حادثه صورت جلسه ای مبنی بر تعویض مهندس ناظر به مالک از سوی شهرداری ارائه شد. محسنی در ادامه با بیان اینکه مجوز مهندسان ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی صادرمی شود و این سازمان نیز علاوه بر نظارت بر کار مهندسان باید بر تعهد آنها به کار نیز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود